Korporacje wierzą w Web 2.0

Korporacje zaczynają dostrzegać pozytywne aspekty rozwiązań Web 2.0, wynika z najnowszego raportu Economist Intelligence Unit. 85% dyrektorów dużych firm uważa, że narzędzia umożliwiające współpracę i wymianę informacji w sieci pozwolą im zwiększyć przychody i ograniczyć koszty.

The Economist zapytał dyrektorów 406 dużych firm z całego świata (o przychodach rocznych powyżej 2,5 mld USD), o to jak zapatrują się na wprowadzanie rozwiązań Web 2.0 w biznesie.

Aż 79% z nich spodziewa się znacznego spadku kosztów związanego z wprowadzeniem narzędzi Web 2.0. Najwięcej, 30%, przewiduje oszczędności w działach obsługi klienta. -Zamiast 5 tys. pracowników telefonicznego centrum obsługi, możemy zatrudnić 2 tys. osób- mówi dyrektor jednego z działów Citigroup, a to dlatego, że większość klientów będzie mogła znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania online, na które odpowiedzieli udzielili inni klienci, piszą autorzy raportu.

21% dyrektorów firm uważa, że dzięki Web 2.0 spadną koszty PR i marketingu. -Blogi są efektywne zarówno z brandingowego jak i marketingowego punktu widzenia- uważa dyrektor firmy Global Crossing Ltd, jeden z ankietowanych.

Autorzy raportu zapytali o konkretne rozwiązania Web 2.0 wykorzystywane przez firmy. 22% korzysta z mash-upów, ich wykorzystanie planuje 42% firm. Z serwisów służących do budowania społeczności online korzysta 31% firm, a ich wprowadzenie planuje 40%. Blogi i wiki wykorzystuje 33% firm, wprowadzenie ich zapowiada 32% ankietowanych. Z kanałów RSS korzysta 21% firm, planuje 34%.

Raport można pobrać po rejestracji ze strony sponsora, firmy FAST.