Internauci z Azji najbardziej zaangażowani

ComScore po raz pierwszy prezentuje listę najpopularniejszych światowych witryn ze względu na zaangażowanie użytkowników. Firma badawcza mierzy je za pomocą miar opierających się na wskaźniku wizyt. Pierwsze miejsce w takim rankingu zajmują witryny koerańskie, a drugie i trzecie - chińskie.

W rankingu bazującym na średniej liczbie wizyt na odwiedzającego (visits per visitor) dominują serwisy azjatyckie.

W lutym br. najpopularniejsze witryny tego typu należały do NHN Corporation (47 miejsce jeśli chodzi o liczbę użytkowników). To koreańska firma, która jest m.in. właścicielem serwisu HangGame.com, z grami online, portalu Naver oraz portalu dla dzieci Junion Naver.

Na drugim miejscu uplasowały się serwisy chińskiej firmy Tencent (21 miejsce pod względem liczby użytkowników), producenta najpopularniejszego w Azji komunikatora "QQ", właściciela serwisu z pocztą e-mail, serwisu z grami online oraz portalu rozrywkowego.

Trzecie miejsce również należy do gracza nieznanego w Polsce. Rising.com.cn (89 miejsce pod względem liczby uzytkowników) jest witryną należącą do producenta oprogramowania antywirusowego Rising China.

Na czwartym miejscu znalazły się serwisy Google, a na piątym Microsoftu. Ósme miejsce przypadło niemieckiej firmie United-Internet, właścicielowi portali GMX.de oraz Web.de.



Jeśli chodzi o najpopularniejszych graczy ze względu na liczbę użytkowników, to na pierwszym miejscu w lutym były serwisy Microsoftu z 739 mln Unique Visitors, na drugim Google (503 mln Unique Visitors), a na trzecim Yahoo! (z 458 mln Unique Visitors).

Więcej o nowej metodyce badań comScore tutaj.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.