Styczniowy ranking serwisów tematycznych

Kolejny miesiąc z rzędu jako pierwsi w Polsce prezentujemy ranking najpopularniejszych polskich serwisów tematycznych oparty na wynikach badania Megapanel PBI/Gemius. Przypominamy, że redakcja nie ma wpływu na to, które witryny trafiły do jakiej kategorii. O tym decyduje Rada Badania Megapanel. Styczniowe wyniki są po raz pierwszy zaprezentowane w oparciu o nową metodykę. Nowością w tym miesiącu jest Grupa Wolters-Kluwe Polska, której serwisy trafiły na siódmą pozycję rankingu "Biznes, finanse prawo". Także w ramach Grupy występują od tego miesiąca serwisy Mediarun.pl i Medialink.pl.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

Serwis Wiadomosci24.pl, który w grudniowej fali badania po raz pierwszy znalazł się w rankingu - na 17 pozycji, tym razem znalazł się na 13 miejscu, z ponad 1 pkt procentowym zasięgu więcej.

Witryna dziennik.pl utrzymała się na 14 miejscu, lecz nie powiększyła zasięgu w stosunku do grudnia 2006 r. Ponad 0,5 pkt procentowego zasięgu w stosunku do poprzedniego miesiąca zyskała grupa witryn Orkla Press (Media Regionalne).

Na 17 miejscu rankingu znalazł się nieobecny w grudniu i listopadzie serwis wprost.pl, który miał 3,33% zasięgu. To jedyny serwis tygodnika, który trafił do zestawienia.



Kategoria Kultura i Rozrywka

Onet.pl stracił w stosunku do grudnia 0,73 pkt procentowego zasięgu. WP zyskała 2,87 pkt procentowego, a o2.pl aż 4,89 pkt procentowego. Interia.pl straciła 1 pkt procentowy.

Serwis YouTube.com wyprzedził Interię i znalazł się na 4 pozycji, z 26,45% zasięgu, to o 0,71 pkt procentowego więcej niż w grudniu 2006 r.

Z rankingu zniknęła nowość zeszłego miesiąca z 13 miejsca - serwis jest.in. Na 18 miejscu pojawiła się witryna poszkole.pl, serwis społecznościowy, który zachęca do "obgadywania na forum nauczycieli i uczniów". Poszkole.pl należy do sieci reklamowej ARBOmedia.



Kategoria Motoryzacja

Serwisy motoryzacyjne Gratka wyprzedziły te należące do Onet.pl, przewaga jest jednak minimalna.

Duży spadek zaliczył serwis autoscout24.pl, umożliwiający Polakom zakup samochodów z Niemiec. W grudniu znajdował się na 9 pozycji, w styczniu spadł na 17 i stracił 1,07 punkta procentowego zasięgu.



Kategoria Bizes, Finanse, Prawo

Nowością kategorii jest Grupa Wolters-Kluwe Polska, czyli zgrupowane serwisy abc.com.pl i lex.pl. Serwisy Wolters-Kluwe Polska trafiły na wysoką 7 pozycję, z 6,84% zasięgu.

Kolejna nowość to Grupa Mediarun - czyli serwisy medialink.pl i mediarun.pl, które trafiły na 14 pozycję z 2,03% zasięgu. W grudniu 2006 r. sam mediarun.pl był na 13 miejscu, z 2,08% zasięgu.



Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

Na pierwszym miejscu nadal Gazeta.pl, która w stosunku do grudnia 2006 r. zyskała 1,81% zasięgu. Drugie miejsce, z 3,84% zasięgu odzyskały serwisy Muratora.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.