Dwa razy więcej na Web 2.0

Wydatki funduszy Venture Capital na serwisy klasyfikowane jako Web 2.0 wyniosły w 2006 r. 844 mln USD i były ponad dwukrotnie wyższe niż w 2005 r., informuje agencja DowJones oraz firma Ernst & Young.

Większość tej kwoty - 83% - zainwestowano w firmy amerykańskie. Najwięcej na serwis społecznościowy Facebook (25 mln USD), Zillow (25 mln USD, pośrednictwo nieruchomości,) oraz PodShow (15 mln USD, serwis społecznościowy z podcastami). Średnia wartość inwestycji wyniosła 6 mln USD.

Poza USA, największy zastrzyk finansowy dostała francuska firma NetVibes (14,4 mln USD, własna strona startowa, dostępna również w polskiej wersji językowej,), brytyjska Where Are You Now (serwis społecznościowy, 9 mln USD) oraz chiński serwis Toodou (8,5 mln USD , serwis społecznościowy).

Najwięcej w przedsięwzięcia Web 2.0 zainwestowały fundusz Benchamark Capital (13 inwestycji), Draper Fisher Jurveston (10 inwestycji) oraz Sequoia Capital (9 inwestycji).

Więcej: PrimeNewswire (ang.)