ARBOmedia zwiększa objętość kreacji

Biuro reklamy internetowej ARBOmedia wprowadziło nowy cennik. Najważniejszą nowością jest zwiększenie objętość kreacji reklamowych do 50 KB. Co na to przedstawiciele rynku?

Zwykle objętość kreacji wynosi 20 - 35 KB. Objętość 50 KB daje większe pole do popisu agencjom interaktywnym.

-Brawo! Moim zdaniem znakomity ruch! Od wielu lat na rynku amerykańskim są dużo większe limity. W Polsce zaś portale pod hasłem "ochrony internautów" utrzymywały niski limit wagi, jednocześnie przy dodatkowej opłacie chętnie go zwiększały... Internet w Polsce staje się bardzo szerokopasmowy, więc taki ruch jest absolutnie naturalny. Dzięki 50 KB będą powstawać lepsze kreacje, a reklama będzie wywierała większe wrażenie na odbiorcach. Tak trzymać! - cieszy się Artur Gortych, prezes agencji Artegence.

Istnieją jednak obawy, że niektóre agencje będą przygotowywać reklamy bardzo podobne do tych, które są obecnie, tyle, że gorzej zoptymalizowane - w efekcie nie będą się wiele różnić, a również będą miały objętość 50KB.

Mariusz Klamra, z sewisu Gry Online. pl, który należy do sieci ARBOmedia jest nastawiony dość sceptycznie. -Większa objętość kreacji to wzrost czasu ładowania strony - źle dla użytkowników, choć wraz ze wzrostem dostępnych dla nich prędkości łącz problem się zmniejsza.- uważa Klamra. -Zmiana objętości zdecydowanie zwiększy wymagania co do wydajności łącz i adserwerów Arbomedii. Jeśli nie podołają, stracą na tym wszyscy - dodaje. Serwis GryOnline.pl przeprowadza aktualnie symulacje związane ze zmianą cennika.

Innego zdania jest Gerard Grech z serwisu Gery.pl, który również należy do sieci ARBOmedia: - Rozmiar 50 KB dla reklam to z pewnością dobre posunięcie w dobie taniejących usług szerokopasmowych. Brawa dla Arbomedii, że ciągle reaguje na zmiany rynku i wprowadza nowe standardy.

Większe objętości zaczyną oferować powoli inne podmioty. -Nasze działania są elastyczne, dlatego limit kreacji uzależniamy od wielu czynników, ale już dopuszczamy większe kreacje, nawet do 100 KB- mówi Michał Brański, członek zarządu portalu o2.pl.

Piotr Kowalczyk, Onet.pl
Wraz z nowym cennikiem podnieśliśmy objętości banerów dość sporo - konkretnie do wartości zalecanych przez IAB na świecie.

Przy tego typu ruchach zawsze trzeba mieć na uwadze 2 kwestie: z jednej strony potrzeby kreacyjne (teoretycznie im więcej objętości, tym więcej możliwościi kreatywnych - ale tylko teoretycznie), a z drugiej strony - wygodę użytkowników stron, na których wyświetlają się reklamy. Skoro już w tej chwili jesteśmy zgodni ze standardami światowymi i biorąc pod uwagę, ze internauci w Polsce wciąż jednak mają słabsze łącza i komputery niż na najbardziej rozwiniętych rynkach, nie widzimy potrzeby dalszego zwiększania w najbliższym czasie objętości kreacji reklamowych.

Warto podkreślić, ze również z punktu widzenia reklamodawców, przesada z objętością kreacji nie jest korzystna, bo jeśli powoduje to gorsze wyświetlanie się stron (i przy okazji reklam) u niektórych odbiorców, to ma to odwrotny skutek do zamierzonego.

Aktualizacja: 23 marca 2007 16:34
Dodaliśmy wypowiedź Piotra Kowalczyka z Onet.pl.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.