Google będzie płacił za akcje

Google rozszerza testy platformy reklamowej opartej na modelu Pay Per Action (PPA), w którym reklamodawca ponosi koszt dopiero w momencie gdy potencjalny klient wykona określoną akcję - np. wypełni formularz czy dokona zakupu w sklepie internetowym.

Wczoraj Google otworzyło platformę PPA do większej liczby reklamodawców i wydawców i udostępniło całą gamę zautomatyzowanych narzędzi do projektowania kampanii i tworzenia reklam, mówi Rob Kniaz, odpowiedzialny za produkty reklamowe Google.

Reklamy rozliczane w modelu PPA są pokazywane jedynie u amerykańskich partnerów programu AdSense. Aby wziąć udział w testach nowych rozwiązań PPA należy otrzymać zaproszenie.

Reklamy PPA są dużo bardziej odporny na tzw. fałszywe kliknięcia (click fraud) od reklam rozliczanych w modelu Pay Per Click. W PPC reklamodawca płaci Google'owi za każde kliknięcie potencjalnego klienta w reklamę. W związku z tym wiele podmiotów próbuje oszukać konkurencję - klikając w link sponsorowany, by wyczerpać budżet reklamowy konkurenta. Fałszywe kliknięcia występują także wtedy, gdy osoby powiązane z wydawcą publikującym reklamy AdSense chcą wyłudzić pieniądze od Google.



Więcej: Google Pay-Per-Action

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.