Jacy są polscy użytkownicy serwisów społecznościowych

57% użytkowników serwisów społecznościowych to kobiety, 87% to uczniowie bądź studenci. Blisko 80% odwiedzających Grono.net i Epuls.pl robi to codziennie, lub prawie codziennie, wynika z z raportu "Web 2.0 w Polsce" przygotowanego przez Studenckie Koło Naukowe eBiznesu przy SGH.

Prawie 60% internautów trafia do serwisów społecznościowych Epuls.pl i Grono.net z polecenia znajomych osób. Należy dodać, że zaproszenie od znajomej osoby, to jedyna szansa by zostać członkiem Grono.net. Również stąd pochodzi zapewne tak wysoka liczba.

42,5% osób poszukuje w serwisach takich jak Grono.net czy Epuls.pl rozrywki, a 35,49% znajomych. Specjalistycznych informacji poszukuje zaledwie 3,82%.

Najczęściej używaną funkcjonalnością są dyskusja (60% wskazań), poszukiwanie znajomych osób (16,47%) oraz dodawanie zdjęć (13,33%).

Użytkownikom serwisów ePuls.pl i Grono.net najbardziej doskwiera brak szybkiego serwera obsługującego serwis (32,75%) oraz dobrej wyszukiwarki wyników (22,55% wskazań).

Najbardziej pożądaną informacją dotyczącą innych użytkowników są zdjęcia (48,27%) oraz wypowiedzi na forach (20,5%).

Badanie społeczności internetowych zostało przeprowadzone przez Studenckie Koło Naukowe eBiznesu na grupie 1956 użytkowników serwisów Grono.net ePuls.pl przy użyciu ankiety.

Poza rozdziałem dotyczącym serwisów społecznościowych w raporcie "Web 2.0 w Polsce" można znaleźć informacje dotyczące blogów, Wikiepdii, serwisów multimedialnych, serwisów dziennikarstwa obywatelskiego oraz budowania społeczności wokół marki.

Strona Koła: http://ebiznes.edu.pl/