Grudniowy ranking serwisów tematycznych

Prezentujemy ranking najpopularniejszych polskich witryn w podziale na 12 kategorii tematycznych. Dane opierają się na najnowszej dostępnej fali badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2006. Za przyporządkowanie witryn do kategorii odpowiada Rada Badania Megapanel. Najważniejsze nowości w tym miesiącu to debiut serwisu Dziennik.pl, który znalazł się w kategorii "Informacje, publicystyka, media". W tej samej kategorii debiutuje również serwis dziennikarstwa obywatelskiego Wiadomosci24.pl. W kategorii "Turystyka" pojawiły się mapy Google na wysokiej siódmej pozycji. Na szóstym miejscu w rankingu "Nowe Technologie" znalazły się serwisy technologiczne portalu Interia.pl.

Najpopularniejszą kategorią jest Kultura i rozrywka, z witryn w niej zgrupowanych korzystało w grudniu 11,74 mln internautów a zasięg wyniósł 89,17%. Średni czas na użytkownika to 6 godzin 10 minut. Drugą najpopularniejszą kategorią pod względem średniego czasu na użytkownika są Społeczności. Najmniejszą popularnością cieszą się witryny z kategorii Budownictwo i nieruchomości. Najmniej czasu na witrynie spędzają użytkownicy na witrynach z grupy Turystyka, średnio 13 minut.

Kliknij aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij aby powiększyć

Kategoria Informacje, publicystyka, media

Na 14 miejscu w tej kategorii pojawił się debiutant - serwis Dziennik.pl. Nie spełniły się zatem zapowiedzi wydawcy Dziennika, jakoby witryna znajdowała się w pierwszej trójce serwisów informacyjnych. Do dwudziestki trafił serwis wiadomosci24.pl, który miał w grudniu 382 tys. użytkowników. Nowością jest zgrupowanie witryn regionalnych wydawnictwa Orkla Press (m.in. wspolczesna.pl, gazetapomorska.pl i 10 innych witryn), dzięki czemu Grupa znalazła się na 18 pozycji. Zmniejszyły się zasięgi wszystkich witryn z czołówki.



Kategoria Kultura i rozrywka

YouTube.com spadło na piątą pozycję, z trzeciej, którą zajmowało w listopadzie. Nowością na wysokiej 12 pozycji jest serwis z grami online zylom.com. Na 13 miejscu debiutuje z kolei serwis jest.in. "W serwisie Jest.in, możesz dowiedzieć się co myślą o Tobie inni.

Wystarczy założyć konto (zajmie to kilka sekund) i rozesłać otrzymany adres swoim znajomym.", głosi informacja na głównej stronie jest.in.



Kategoria Motoryzacja

Bez zmian w pierwszej czwórce w tej kategorii, na piąte miejsce weszły serwisy motoryzacyjne Wirtualnej Polski, które wyprzedzają swojego konkurenta o2.pl o prawie 100 tys. użytkowników. Z rankingu wypadły serwisy motoryzacyjne Money.pl, które w listopadzie znajdowały się na 17 pozycji.



Kategoria Bizes, finanse, prawo

Pierwsza szóstka wygląda identycznie jak w listopadzie. Bankier.pl nadal wyprzedza Money.pl.

Nowe platformy blogowe Bankier.pl - Blogbank.pl oraz Money.pl - Bblog.pl nie zostały jeszcze objęte audytem site-centric, w związku z tym serwisy Bankier.pl i Money.pl widnieją w tabelce jako nie objęte audytem.



Kategoria Budownictwo i nieruchomości

Gazeta.pl jest liderem w tej kategorii, serwis Murator spadł na czwarte miejsce z listopadowej drugiej pozycji. Z 11 w listopadzie, na 9 miejsce w grudniu weszły serwisy Interia.pl, natomiast o dwa miejsca w dół - na 14 pozycję - spadły serwisy Wirtualnej Polski.



Kategoria Edukacja

Wysoką, 15 pozycję, zajmuje serwis historycy.org, który jest rozbudowanym forum dotyczącym historii. W grudniu odwiedziło go 365 tys. użytkowników. Na szóstym miejscu znalazły się serwisy fundacji Wikimedia m.in. Wiktionary, Wikicytaty czy WikiNews. To ta sama fundacja, która trzyma pieczę nad Wikipedią. Uwzględniając pierwsze miejsce, jakie w kategorii zajmuje encyklopedia, serwisy Wikimedia są zdecydowanym liderem, do którego trudno się będzie zbliżyć innym graczom.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.