Google i Allegro najwięcej zyskały przez ostatnie 2 lata

Tym razem przyjrzeliśmy się , które witryny z polskiej czołówki najwięcej straciły i zyskały na przestrzeni dwóch lat, od grudnia 2004 do grudnia 2006. W analizie opieramy się na danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius. Wzięliśmy pod uwagę osiem witryn z pierwszej dziesiątki rankingu pod względem zasięgu. Ponad dwukrotnie więcej użytkowników zyskało Allegro.pl. Google jest zwycięzcą jeśli chodzi o liczbę odsłon (ma ich ponad 3,5 raza więcej niż dwa lata temu) oraz średni czas na użytkownika, który zwiększył się prawie trzykrotnie.

Najwięcej na zasięgu stracił Onet.pl - 3,99 punktu procentowego. Jeśli chodzi o średni czas na użytkownika to najwięcej straciła Gazeta.pl, lecz nie jest to dużo - 8,42%. Najmniej nowych użytkowników (real users) zyskała Wirtualna Polska - w grudniu 2006 r. miała ich o 37,8% więcej niż dwa lata temu. Najmniej odsłon przybyło Onetowi - było ich o 1/5 więcej niż przed dwoma laty.

W poprzedniej analizie, w której braliśmy pod uwagę rok - od października 2005 do października 2006 - brana była pod uwagę także witryna Wikipedii. Tym razem nie została uwzględniona, gdyż była nieobecna w rankingu najpopularniejszcyh witryn za grudzień 2004 r.

Warto też dodać, jak zmieniła się liczba internautów na przestrzeni dwóch lat. Według danych Megapanel/PBI w grudniu 2004 r. było ich 9 mln, natomiast w grudniu 2006 r. 13,12 mln. Oznacza to przyrost o 31%. Należy dodać, że w styczniu 2006 r. nastąpiła zmiana metodologii badania Nettrack, na których m.in. opiera się estymacja liczby internautów w badaniu Megapanel PBI/Gemius.















Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.