Więcej reklam na MySpace

News Corporation, właściciel serwisu MySpace, kupił firmę zajmującą się reklamą online Strategic Data Corp. Transakcja ma pomóc koncernowi w zwiększeniu przychodów z reklamy online.

Założona w 2000 r. kalifornijska firma SDC stanie się częścią News Corporation, dywizji Fox Interactive Media zajmującej się biznesem internetowym.

Strategic Data Corp pomoże News Corp. w optymalizacji i dostarczeniu kampanii reklamowych.

Według badań comScore, MySpace, okręt flagowy News Corp, miał w styczniu tego roku 38,7 mld odsłon, wszystkie witryny należące do Foxa miały 39,5 mld odsłon.

Analitycy twierdzą, że MySpace nie wykorzystuje potencjału grupy ponad 73 mln amerykańskich użytkowników. -Google przekonało wszystkich, że nie zarabiają tyle ile by mogli. Myślę, że wielu graczy na rynku zdało sobie sprawę z tego, że może zarabiać więcej-mówi Rob Enderle, analityk z firmy Enderle Group.

W sierpniu 2006 r. News Corp. podpisało umowę z Google, które zostało jedynym dostawcą rozwiązań wyszukiwania w serwisie MySpace i innych należących do Fox. W ramach umowy z Google wyświetlane są reklamy tekstowe, natomiast rozwiązania SDC bazują na targetowanych reklamach graficznych.

News Corporation kupiło MySpace niecałe dwa lata temu za 580 mln USD. Obecnie na świecie z serwisu korzysta ponad 135 mln użytkowników.

Patrz także:

Fenomen MySpace