7 dni z IDG.pl - odcinek 63 (26.01.2007)

"7 dni z IDG.pl" to cotygodniowy program, w którym przedstawiamy najciekawsze wydarzenia z branży IT, które miały miejsce podczas minionego tygodnia. W programie znajdziecie informacje dotyczące nowości sprzętowych, imprez targowych oraz debiutujących gier, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Zapraszamy!

Uniwersytet Nowej Południowej Walii, gościł w tym roku imprezę o nazwie LinuxConf Australia. Po raz pierwszy była to impreza otwarta dla wszystkich. Ludzie z całymi rodzinami przychodzili na spotkania, by na własne oczy przekonać się czym tak naprawdę jest społeczność open-source'owa. Niewątpliwie największe zainteresowanie budził projekt "One Laptop Per Child" czyli jeden komputer dla każdego dziecka.

Kierowcy wybranych modeli samochodów Nissana w Japonii mogą dzięki zintegrowanemu systemowi współpracującego z nawigacją satelitarną śledzić w Internecie, ile benzyny spalili jeżdżąc samochodem. Mogą również rywalizować ze sobą o miano króla ekonomicznej jazdy.

Dolina Krzemowa, miejsce, gdzie dzieją się rzeczy najważniejsze dla branży IT, szykuje się do porzucenia ograniczeń związanych z łącznością kablową. Jeżeli w projekty uda się wciągnąć większość małych miasteczek i hrabstw - ponad 1500 mil kwadratowych terenu zostanie pokryte siecią WiMax i wspierającymi ją innymi technologiami bezprzewodowymi.

Japoński operator komórkowy Willcom zaprezentował w tym tygodniu szereg nowych urządzeń działających z nadawanym przez niego sygnałem PHS. PHS to alternatywny dla GSM system cyfrowej telefonii komórkowej, popularny w krajach azjatyckich.

Telefonia komórkowa, biznesowa wersja komunikatora, przejęcia innych firm, ekspansja zagraniczna to niektóre z projektów, które zamierza zrealizować Gadu-Gadu za pieniądze pozyskane z giełdy. Spółka liczy na 75 mln zł. O szczegóły zapytaliśmy Krzysztofa Szalwę, członka zarządu spółki.

Konferencja Internet Standard "Klienci 2.0 > FMCG > jak pozyskać, utrzymać i zmonetaryzować e-klienta?" to dwudniowe spotkanie, podczas którego poruszane były kwestie, jak najlepiej wykorzystać potencjał internetu do działań reklamowych i sprzedażowych produktów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.