Yahoo: słaby rok, dobry IV kwartał

Wyniki finansowe Yahoo za IV kwartał 2006 przekroczyły prognozy analityków z Wall Street. Firma zamierza wprowadzić nowy system reklamowy Panama o miesiąc wcześniej niż zapowiadano. Panama ma być głównym elementem nowej strategii Yahoo w walce z Google.

Yahoo miało w IV kwartale 2006 r. 1,7 mld USD przychodów, o 13% więcej niż w analogicznym okresie roku 2005.

Odejmując kwoty jakie Yahoo płaci swoim partnerom reklamowym firma miała 1,228 mld przychodów, więcej niż przewidywali analitycy z Thomson Financial, którzy szacowali, że będzie to 1,219 mld USD.

Zysk netto wyniósł 269 mln USD, w porównaniu do 683 mln USD w IV kwartale roku 2005.

W całym roku 2006 Yahoo miało 6,4 mld USD przychodów, zysk netto wyniósł 751 mln USD, w stosunku do 1,89 mld USD w roku 2005. Zysk operacyjny za rok 2006 wyniósł 941 mln USD, o 15% mniej niż w roku 2005.

Yahoo łączy duże nadzieje z nowo wprowadzoną platformą reklamową Panama, która zadebiutuje już 5 lutego, miesiąc wcześniej niż zapowiadano, co zapewne ucieszy inwestorów.