Łukasz Wejchert, Onet.pl: jeszcze więcej multimediów

Ten rok będzie kontynuacją fuzji i przejęć na rynku internetowym, w wyniku czego powstaną 3-4 silne, dominujące podmioty multimedialne w Polsce. Dla portali 2007 rok upłynie pod znakiem eksperymentów z technologiami internetowymi i ulepszania projektów multimedialnych - mówi Łukasz Wejchert, prezes Onet.pl

Rok 2006 to koniec internetu. Wszechobecna konwergencja mediów zadomowiła się i u nas na dobre. Integracja TVN z Onetem jest tego najlepszym przykładem. Permanentna mutlimedializacja życia internautów będzie postępowała jeszcze dynamiczniej w obecnym roku. To z kolei przyczyni się do jeszcze większej aktywizacji internautów. Podsumowując rok 2006 to czas multimediów, kontentu społecznościowego i multikanałowość, czyli dostępność treści w różnych kanałach dystrybucji.

Z globalnego punktu widzenia najważniejszym wydarzeniem w 2006 roku było przejęcie YouTube przez Google'a. Natomiast na polskim rynku - uruchomienie unikatowego projektu - Onetlajt. Myślę, że już w tym roku, ale przede wszystkim w 2008, będziemy mieli do czynienia z wysypem podobnych projektów na krajowym rynku i kolejną odsłoną rewolucji multimedialnej.

Łukasz Wejchert, Onet.pl: jeszcze więcej multimediów

Łukasz Wejchert, prezes Onet.pl

W 2007 roku możemy się też spodziewać wielu nowych, ciekawych projektów w konwencji Web 2.0, a może i Web 3.0. W jeszcze większym stopniu będziemy mieli do czynienia z fuzjami i akwizycjami, czego konsekwencją będzie utworzenie 3, 4 silnych, dominujących podmiotów multimedialnych na polskim rynku. Prognozuję dalszy rozwój rynku reklamy, zwłaszcza dzięki intensywniejszej obecności branży FMCG, a także rozwoju mobilnego internetu i projektów podobnych do OnetLajt. Sadzę, że rok 2007 upłynie dla portali pod znakiem: multimedialności, wortalizacji i mobilności.

Oczekujemy, iż bieżący rok będzie kolejnym okresem bardzo dynamicznego wzrostu rynku reklamy internetowej o tempie zbliżonym do lat poprzednich. Wszelkie przesłanki związane z dobrymi wskaźnikami koniunktury gospodarczej jak również stałe zwiększanie atrakcyjności internetu dla reklamodawców, rosnący zasięg internetu, w tym popularyzacja dostępu szerokopasmowego oraz gwałtowny przyrost oferty atrakcyjnych serwisów multimedialnych, dają silne podstawy do optymizmu na kolejne lata.

Zobacz też:

Gerard Grech, Gery.pl: O Web 2.0 jest za głośno

Tomasz Sucheta, Hypermedia: Liczę na rozwój telewizji mobilnej

Artur Banach, Netsprint: rynek SEM będzie nadrabiał

Krzysztof Golonka, CR Media: Stawiam na Web 2.0

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007