Google Checkout nie wzbudza entuzjazmu

Google ma wiele dobrych serwisów. Jednak nie należy do nich Google Checkout. Zdaniem osób ankietowanych przez firmę JP Morgan Securities Inc. 81% badanych ocenia serwis płatności on-line Google średnio bądź źle.

Tylko 19% użytkowników serwisu Checkout oceniło go dobrze, bądź bardzo dobrze. JP Morgan stwierdziło w raporcie, że serwis oferuje "bardzo niski poziom satysfakcji z produktu ". Konkurencyjnego PayPala firmy eBay dobrze, bądź bardzo dobrze oceniło 44% użytkowników.

Wyniki zdziwiły Google, ponieważ istotnie różnią się od wewnętrznych danych, z których wynika, że zaledwie 1% transakcji dokonywanych za pośrednictwem Checkout sprawia kłopoty, powiedział IDG News Service Benjamin Ling, odpowiedzialny za usługę Google Checkout.

Jednak narzekania na Google Checkout zaczęły się niedługo po jego oficjalnej czerwcowej prezentacji. Już w sierpniu 2006 r. wielu kupujących i sprzedających skarżyło się, że serwis czasem nie działa poprawnie, np. anulował zamówienia bez podania przyczyny.

Google Checkout ma również problem z zaistnieniem na rynku. Z PayPala korzystało 42% osób biorących udział w ankiecie. Z Checkout siedmiokrotnie mniej - 6%. Markę PayPal rozpoznało 80% ankietowanych, a Checkout zaledwie 45%.

Według JP Morgan PayPal nie musi się obawiać systemu płatności Google. Zaledwie 2,3% osób preferuje serwis Google'a. 43,4 % wybiera system firmy eBay, a 18% zamierza korzystać z usług obydwu.

"Słaba znajomość marki i niski poziom zadowolenia klientów, pokazują, że Google CheckOut ma wiele do nadrobienia. Nie wierzymy by system Google Checkout był w tym momencie poważnym zagrożeniem dla PayPal" - piszą autorzy raportu.

Badanie przeprowadzono wśród 1100 użytkowników amerykańskich sklepów online.

Patrz także:

Google uruchomiło system płatności online

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.