AOL oferuje 900 mln USD za TradeDoubler

AOL LLC chce mieć mocniejszą pozycję na europejskim rynku reklamy online. Firma zamierza kupić TradeDoubler AB, szwedzkiego dostawcę rozwiązań e-marketingu i sprzedaży online. Oferuje 900 mln USD.

Zakup szwedzkiej firmy byłby uzupełnieniem portfolio AOL w zakresie reklamy online. Do koncernu należy firma Advertising.com, którą amerykański AOL kupił w 2004 roku. Adveritisng.com oferuje przede wszystkim rozwiązania oparte na reklamie graficznej. Działa w Stanach Zjednoczonych i ośmiu krajach europejskich, m.in. Wielkiej Brytanii.

Rada nadzorcza TradeDoubler AB rekomenduje akcjonariuszom, by zaakceptowali ofertę AOL, jednak mają jeszcze czas na podjęcie decyzji. Akwizycyja musi zostać także zaakceptowana przez szwedzki urząd antymonopolowy. Finalizacja transakcji powinna nastąpić w lutym bieżącego roku.

Złożona przez AOL propozycja jest zgodna z nową strategią firmy. Amerykański koncern sprzedał niedawno europejski oddział świadczący usługi dostępu do internetu (ISP). Firma chce się skupić na reklamie online.

TradeDoubler oferuje reklamodawcom możliwość przeprowadzenia i organizacji programów partnerskich z różnymi, również dużymi wydawcami jak i kampanii reklamowych w modelu płatności za efekt.

Zobacz także: Lider generacji leadów?

Aktualizacja: 15 marca 2007 15:36

AOL wycofał się z zakupu Tradedoubler.

Inwestorzy reprezentujący ok. 20% akcji Tradedoubler nie zaakceptowali oferty AOL, który oferował 215 koron szwedzkich za akcję.