Tomasz Sucheta, Hypermedia: liczę na rozwój telewizji mobilnej

W minionym roku media tradycyjne agresywnie prowadziły swoje projekty internetowe. Nowy rok przyniesie z pewnością dalsze ekspansje. Liczę również, że rozwinie się telewizja mobilna i reklama w grach oraz wideo, bo polski rynek jest już odpowiednio duży i dojrzały - mówi Tomasz Sucheta, dyrektor strategiczny w Hypermedia.

2006 r. można uważać za początek długofalowego i dynamicznego procesu zmian na rynku mediów cyfrowych spowodowanych przez internetowe inicjatywy mediów tradycyjnych. Efektem tego są takie ważne wydarzenia jak debiut portalu Dziennik.pl oraz przyjęcie przez wydawnictwo Agora strategii skoncentrowanej na rozwoju zaawansowanych rozwiązań multimedialnych w portalu Gazeta.pl. Podjęto również decyzje o uruchomieniu portalu informacyjnego TVN24.

Oczywiste zatem jest, że w 2006 r. media online znalazły się w centrum uwagi koncernów mediowych i dużych wydawnictw. To również bardzo znamienne wydarzenia dla całego rynku reklamowego. W wyniku tego procesu będziemy obserwowali szybką redefinicję mediów online, które w przeciągu kilku kolejnych lat staną się kluczowym środowiskiem komunikacji dla reklamodawców.

Tomasz SuchetaTomasz Sucheta Podsumowując, uważam iż najważniejszym wydarzeniem były decyzje o ekspansji, jakie podjęli najważniejsi gracze rynku mediowego w Polsce.

Na początku 2006 r. podczas wystąpienia na konferencji Internet Standard mówiliśmy o zjawisku symbiozy mediów, polegającej na integracji kanałów komunikacji i szybkiej ewolucji informacji w mediach cyfrowych. Wydarzenia, jakie miały miejsce w kolejnych miesiącach, a które opisałem wcześniej, potwierdzają słuszność naszych obserwacji i wniosków. Można się zatem spodziewać, iż 2007 r. będzie rokiem innowacji w szeroko rozumianej dystrybucji zawartości i nowych technologii komunikacji opartych na transmisji szerokopasmowej i bezprzewodowej integrującej zawartość.

2007

W 2007 r. może nastąpić w Polsce początek ery zaawansowanej telewizji mobilnej. Liczę również na szybszy rozwój interaktywnej reklamy wideo online, ponieważ w tym obszarze polski rynek jest stosunkowo mało zaawansowany. W tym kontekście, bardzo obiecująco wygląda plan wdrożenia telewizji internetowej w portalu Wirtualna Polska. W 2007 r. marketerzy i reklamodawcy mogą także zauważyć szybko rosnące możliwości in-game advertising'u, czyli wykorzystania reklamy i interakcji z marką reklamodawcy w grach komputerowych. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku reklamowego w USA i Europie Zachodniej, a polski rynek jest już wystarczająco duży i dojrzały do tego typu działań marketingowych.

Ponadto, jestem przekonany, że agresywne poszerzanie rynku przez Axel Springer i Bauer w 2006 r. przełoży się na ważne inicjatywy w mediach online w 2007 r.

Zobacz też:

Krzysztof Golonka, CR Media: Stawiam na Web 2.0

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007

Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.