Najmodniejszy termin: Web 2.0

Jak wynika z badań Nielsen BuzzMetrics, "Web 2.0" było najczęściej cytowanym artykułem Wikipedii wśród Amerykanów w 2006 roku. Jego popularność przerosła inne modne słowa i terminy, takie jak "blog" czy "podcast".

Wikipedia była jednym z najczęściej cytowanych źródeł. Na blogach powoływano się na nią prawie 29 tys. razy, o 54% więcej niż rok wcześniej.

W ciągu roku encyklopedia zyskała ponad dwukrotnie więcej użytkowników. W listopadzie 2005 miała ich 17,8 mln, a rok później już 37,8 mln., wynika z badań Nielsen Netratings. Podobny wzrost popularności zanotowała polska Wikipedia.

Jonathan Carson, dyrektor Nielsen BuzzMetrics zwraca uwagę, że słowo "Wikipedia" coraz częściej zastępuje słowo "encyklopedia". Podobnie dzieje się z innymi silnymi markami, np. w Polsce często mówi się na buty sportowe - "adidasy".

W badaniu było analizowane 38 mln amerykańskich blogów.

Nielsen BuzzMetrics zajmuje się badaniem mediów tworzonych przez użytkowników. Analizuje między innymi blogi, fora na dużych portalach i grupy dyskusyjne Usenet.