Kto zyskał, a kto stracił w 2006?

Postanowiliśmy przyjrzeć się, które witryny z czołówki Megapanelu zanotowały największe wzrosty i spadki popularności w ciągu roku. Bezsprzecznym zwycięzcą jest Wikipedia, która zyskała ponad dwukrotnie więcej użytkowników, a jej zasięg zwiększył się o prawie 19 pkt. procentowych. Z portali liderem jest o2.pl, które w ciągu roku zwiększyło zasięg o 7 pkt. procentowych. Najwięcej zasięgu straciła Wirtualna Polska - 3,2 pkt. procentowego.

Prezentujemy wyniki dziewięciu witryn z czołówki Megapanelu, gdyż na kolejnych miejscach następowały duże rotacje. Nasze analizy oparliśmy na najnowszych wynikach badania Megapanel PBI/Gemius z października 2006, które porównaliśmy z wynikami za październik 2005.

Google zanotowało imponujący wzrost, choć w zeszłym roku miało duży zasięg to zdołało go powiększyć o 10,44 pkt. procentowych. Liczba odsłon generowanych przez użytkowników Google zwiększyła się o ponad 100%.



Onet.pl stracił 2,67 pkt. procentowych zasięgu. Zmniejszył się także nieznacznie średni czas spędzany przez użytkownika na witrynie.



Wirtualna Polska straciła najwięcej spośród portali - 3,2 pkt. procentowego. Minimalnie zmniejszył się także średni czas spędzany przez użytkownika na witrynie.



Allegro.pl zanotowało wzrosty we wszystkich wskaźnikach. Serwis aukcyjny zwiększył liczbę odsłon o ponad 50 %.



Interia.pl zanotowała spadek w zasięgu o 2,48 pkt. procentowego. Inne wskaźniki zanotowały nieznaczne wzrosty.



Strony Microsoft (włączając live.com, domyślną strona startowa i Microsoft Update) odnotowały wzrosty we wszystkich kategoriach. Jednak można przypuszczać, że na serwisy Microsoft wielu użytkowników wchodzi bezwiednie lub z przymusu (aby np. zaktualizować oprogramowanie). Wskazuje na to choćby krótki średni czas, który w ciągu roku wzrósł o zaledwie 1,9 %.



O2.pl ma powody do dumy. Portal miał nie tylko największy wzrost zasięgu (o 7,04 pkt. procentowego), ale także znaczne wzrosty we wszystkich innych kategoriach. Prawie o 60% zwiększył się średni czas na użytkownika.



Wikipedia zanotowała największe wzrosty popularności. Encyklopedia miała ponad dwukrotnie więcej użytkowników, którzy wygenerowali prawie czterokrotnie więcej odsłon. Średni czas na użytkownika zwiększył się o 70 %.



Gazeta.pl zanotowała nieznaczne wzrosty we wszystkich kategoriach. I chociaż zwiększyła średni czas na użytkownika, to i tak jest on krótszy niż na innych portalach.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.