Piotr Welc, Piotr Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Internet w 2006 roku zyskał nowe, multimedialne oblicze. Media zaczynają się integrować - mówi Piotr Welc, dyrektor działu komunikacji marketingowej Onet.pl. Podobny trend obserwujemy na rynku reklamy - dodaje Piotr Kolwalczyk, z-ca dyrektora ds. produktu reklamowego, członek zarządu IAB Polska - Charakterystyczne staja się zintegrowane kampanie reklamowe obejmujące telewizję i internet.

Piotr Welc, dyrektor działu komunikacji marketingowej:

To był bardzo dobry rok dla branży. Internet zyskał nowy wymiar: multimedialność. Możliwości, jakie daje to medium sprawiło, że nie tylko korzystamy z sieci, ale staliśmy się jej współtwórcami. W sieci czytamy prasę, słuchamy muzyki, oglądamy filmy, a jednocześnie sami publikujemy swoje blogi, zdjęcia, muzykę, materiały wideo, komentujemy wydarzenia na internetowych forach itd.

Piotr Welc, dyrektor działu komunikacji marketingowejPiotr Welc, dyrektor działu komunikacji marketingowej Tytuł Człowieka Roku przyznany przez magazyn Time dla wszystkich internautów, m.in. "za przejęcie sterów globalnych mediów", najlepiej obrazuje zmiany, jakie internet wprowadził w nasze życie. Dynamiczny rozwój multimediów, powstawanie społeczności, nowe dziennikarstwo, które staje się udziałem zwykłych ludzi - to wszystko sprawia, że media odgrywają teraz zupełnie nową rolę. Konwergencja mediów jest nieuchronna a szczególnie widoczna właśnie w portalach.

Piotr Kowalczyk, z-ca dyrektora ds. produktu reklamowego, członek zarządu IAB Polska:

Piotr Kowalczyk, Onet.plPiotr Kowalczyk, Onet.pl Przyszłość Internetu to multimedialność, interaktywność i konwergencja mediów. Zmiany te dotyczą również rynku reklamowego, na którym swoją obecność coraz silniej zaznaczają multimedia. Najlepszym tego przykładem są telewizyjne spoty przenoszone do sieci - bądź w formie integracji przekazu wideo z tradycyjnymi banerami wyświetlanymi na stronach internetowych, bądź w formie filmów reklamowych emitowanych internautom przed materiałami wideo na żądanie. Charakterystyczne stają się także zintegrowane kampanie reklamowe, obejmujące zarówno telewizję, jak i internet, realizowane wokół wspólnego tematu (przykłady z Onet.pl: serial "Magda M", program "Pascal: po prostu gotuj"). Pewne jest także to, że nadal będzie rosło znaczenie marketingu wyszukiwarkowego, czy szerzej, kontekstowego. Widoczna jest również postępująca świadomość i traktowanie internetu jako medium pozwalającego osiągnąć duży zasięg w kampanii reklamowej - zasięg o lepszym dopasowaniu do grup celowych niż w mediach tradycyjnych. Wszystkie te trendy na pewno będą kontynuowane w 2007 r.

Natomiast na rynku portali, w kontekście reklamowym, w przyszłym roku nie spodziewałbym się żadnych rewolucyjnych zmian.

Zobacz też:

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007

Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.