Piotr Ejdys, Gemius: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007

W 2006 roku polskie spółki internetowe postawiły na wewnętrzny rozwój, mało oglądając się na konkurencję. Pojawili się nowi gracze na giełdzie, podczas gdy największy z podmiotów - Onet - wycofał się z GPW. W 2007 roku wszyscy szykują się do rywalizacji o zwiększające się budżety reklamowe - wskazuje Piotr Ejdys, prezes Gemius S.A.

W 2006 roku główni gracze na rynku koncentrowali się przede wszystkim na własnym rozwoju, nie oglądając się przy tym na konkurencję. Portal O2 uruchomił wiele niszowych serwisów, Interia przechodziła zmiany wewnętrzne, w Wirtualnej Polsce uporządkowano strukturę właścicielską, a ITI wycofał Onet.pl z giełdy.

Agora dokonała istotnych zmian kadrowych w pionie internet, ArboMedia przejęła QNet, CRMedia wybiera się na giełdę i jest w trakcie uruchamiania własnego portalu. Myślę, że wszyscy szykują się do rywalizacji o wciąż rosnące budżety reklamowe.

Piotr Ejdys, prezes Gemius SAPiotr Ejdys, prezes Gemius SA

Jestem przekonany, że wspomniane przegrupowania zaowocują wzmożoną walką o udział w torcie reklamowym. Wszyscy dokonują przemyślanych, długofalowych inwestycji - co w przyszłości przełoży się na coraz lepszą ofertę produktową zarówno dla internautów, jak i dla reklamodawców.

Moim zdaniem budżety na wydatki reklamowe w sieci wzrosną ok. 50% w przyszłym roku.

Zobacz też:

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.