Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników

Rok 2006 był zdecydowanie rokiem Web 2.0. W ciągu następnych 12 miesięcy będziemy obserwować dalszy wzrost władzy użytkowników - i to właśnie oni będą decydować o tym, w jakim kierunku będą rozwijać się internetowe przedsięwzięcia - zapowiada Adrjan Bakker, dyrektor zarządzający Allegro.

Przez cały rok 2006 obserwowaliśmy zdrowy wzrost. Patrząc na miniony rok, widzę dwie rzeczy. Po pierwsze ludzie stali się bardziej otwarci na kupowanie w internecie. Sam Internet stał się coraz bardziej popularny. Allegro.pl i pozostałe nasze serwisy mają coraz więcej użytkowników i klientów. To dobry znak. Druga rzecz - rok 2006 jest na pewno rokiem Web 2.0. To pokazuje, że sieć jest coraz bliżej użytkowników. I na odwrót. To dwa najważniejsze dla mnie "ruchy' w internecie.

Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników

Adrjan Bakker, dyrektor Allegro

Każdego roku dla mnie i dla grupy Allegro najważniejsze jest Spotkanie Allegro. Widzimy wiele entuzjazmu u użytkowników. Widzimy, że cały czas coś się dzieje. Widzimy, jak oni rozwijają się, a wraz z nimi Allegro. To nie jest tylko wirtualne przedsięwzięcie w wirtualnej rzeczywistości. To są prawdziwi ludzie, z prawdziwymi historiami, przedsięwzięciami, pomysłami. Poza tym ważnym wydarzeniem dla naszej firmy była konsolidacja.

2007

Ludzie będą spędzać coraz więcej czasu w sieci. W tej chwili nie widzę żadnego zupełnie nowego trendu. Największe niespodzianki i najlepsze pomysły są już chyba za nami. Na pewno rok 2007 będzie przebiegał pod znakiem wzrostu "władzy" użytkowników. To oni będą decydować, w jakim kierunku będą się rozwijać internetowe przedsięwzięcia i pomysły. Trudno określić, w którym kierunku to się rozwinie. Jedno jest pewne - internetowi biznesmeni muszą się liczyć ze zdaniem użytkowników na każdym kroku.

Rynek e-commerce będzie dynamicznie rósł w 2007 roku, zwłaszcza jeżeli chodzi o sklepy internetowe. Będzie ich coraz więcej. To naturalna droga ewolucji, bo ludzie zaczynają ufać rynkowi e-commerce. Zakupy w sieci są coraz bezpieczniejsze, prostsze i lepsze. A tego wymagają internauci.

Zobacz też:

Wywiad z Adrjanem Bakkerem

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007