eCommerce 2006 - Badanie polskich sklepów internetowych

Internet Standard oraz serwis Sklepy24.pl przeprowadziły w dniach 12-16 grudnia br. badanie stanu polskiego e-commerce. 2/3 polskich sklepów internetowych to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające jedną - dwie osoby. Spośród kilkuset sklepów, których przedstawiciele udzielili odpowiedzi, żaden nie spodziewa się w najbliższych latach recesji na rynku e-commerce, natomiast ponad 60% oczekuje dynamicznego wzrostu sprzedaży. Czynnikiem najbardziej utrudniającym rozwój e-handlu w Polsce jest zdaniem właścicieli przede wszystkim brak zaufania klientów do tej formy handlu.

Dla 57% sklepów tegoroczny wynik finansowy netto będzie lepszy niż w roku ubiegłym, dla 61% wzrośnie wartość sprzedaży.

Aż 2/3 sklepów to mikroprzedsiębiorstwa - prowadzone przez jedną lub dwie osoby. Jedynie w 9% sklepów jest zatrudnionych powyżej pięciu osób.

Większość polskich sklepów internetowych to mikroprzedsiębiorstwa, zatrudniające jedną - dwie osoby.Większość polskich sklepów internetowych to mikroprzedsiębiorstwa, zatrudniające jedną - dwie osoby.

Obroty powyżej 200 tys. zł są udziałem zaledwie 7,4%. Prawie 46% sklepów w ciągu miesiąca sprzedaje towar wart mniej niż 10 tys. zł.

Obroty powyżej 200 tys. zł są udziałem zaledwie 7,4% sklepów. Warto jednak zwrócić uwagę, że ponad 15% sklepów nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie.Obroty powyżej 200 tys. zł są udziałem zaledwie 7,4% sklepów. Warto jednak zwrócić uwagę, że ponad 15% sklepów nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie.

Z przebadanych sklepów aż 74,3% istnieje w sieci dłużej niż rok, przy czym dłużej niż 5 lat jedynie 6,9% serwisów.

Najwięcej jest sklepów ze stażem 1 -2 lata.Najwięcej jest sklepów ze stażem 1 -2 lata.

Właściciele sklepów jako czynnik, który najbardziej utrudnia rozwój rynku e-commerce w Polsce najczęściej wskazują brak zaufania klientów do tej formy handlu. Drugą najczęściej wymienianą przeszkodą są zbyt wysokie koszty wysyłki towaru. Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi e-commerce w Polsce jest według 94% badanych proces upowszechniania dostępu do internetu.

Brak zaufania klientów oraz zbyt wysokie koszty wysyłki są głównymi czynnikami utrudniającymi rozwój e-handlu w Polsce.Brak zaufania klientów oraz zbyt wysokie koszty wysyłki są głównymi czynnikami utrudniającymi rozwój e-handlu w Polsce.

Badanie miało charakter ankietowy. Przeprowadzone zostało w dniach 12-16.12.2006 na łamach serwisu Sklepy24.pl. Na pytania odpowiedziało 378 czyli 21% z 1796 sklepów internetowych zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl do dnia 12.12.2006 roku. Według szacunków autorów badania w polskim internecie funkcjonuje obecnie około 2,5 tysiąca sklepów internetowych.

Zapraszamy do POBIERANIA raportu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.