Wartość polskiego rynku reklamy w wyszukiwarkach

Szacowanie wartości reklamy w wyszukiwarkach jest formą wróżenia z fusów, chociażby dlatego, że Google - największy gracz - odmawia podania swoich przychodów na polskim rynku. Niemniej takim próbom warto kibicować. Na konferencji zorganizowanej przez ClickAd reprezentant firmy Direct Traffic zaprezentował szacunki, z których wynika, że w przyszłym roku do wyszukiwarek trafi w Polsce 82 mln zł.

Piotr Ziółkowski z Direct Traffic na konferencji "Jak wydać dwa razy mniej i zarobić dwa razy więcej" zorganizowanej przez Clickad zaprezentował ciekawe estymacje.

Szacunki z lat 2004 i 2005 są zbieżne z danymi podawanymi w raportach IAB. Nowością są prognozy na kolejne lata.

Wydatki na wszystkie formy reklamy internetowej rosną w Polsce w tempie około 50%. Jak łatwo zauważyć, wydatki na reklamę w wyszukiwarkach rosną zdecydowanie szybciej, o czym świadczyć może ich wzrastający udział w torcie reklamy internetowej.



W 2005 roku na reklamę wyszukiwarkach zostało przeznaczonych około 12% budżetów, w 2006 roku ma to być już około 20%. Według Piotra Ziółkowskiego, w przyszłym roku udział reklamy w wyszukiwarkach może wynieść 28%.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.