Onet pracuje nad pay-per-call

Usługa pay-per-call opiera się na rozliczeniach za połączenie internauty z numerem telefonu zawartym w płatnym linku. - Usługa pay-per-call jest obecnie w fazie testów - mówi rzecznik Grupy Onet, Piotr Krawiec.

- Usługa najprawdopodobniej zostanie wprowadzona w pierwszym kwartale 2007. Dopiero wówczas ujawnimy więcej szczegółów - odpowiada na nasze pytania Piotr Krawiec.

Wiadomo, że podobną usługę - choć nie w formie linku sponsorowanego lecz reklamy graficznej - wprowadził w kwietniu br. Ad.net.

Pay-per-call to model rozliczeń obecny przede wszystkim w wyszukiwarkach lokalnych. Umożliwia reklamę firmom, dla których telefoniczny kontakt z zainteresowanym ich ofertą użytkownikiem internetu wydaje się cenniejszy niż tylko jego wejście na stronę. Poza tym jest to interesująca oferta dla firm, które nie posiadają stron internetowych.

Nośnikiem reklamy jest link sponsorowany, który zamiast adresu strony internetowej zawiera numer telefonu. Telefon to zazwyczaj wirtualny numer obsługiwany przez firmę dostarczającą technologię do realizowania modelu pay-per-call.

Aktualizacja: 07 marca 2007 11:34
Onet.pl oficjalnie wprowadził na rynek usługę OnetTeleboksy.

-Nasza nowa usługa skierowana jest do firm, które korzystają z różnych form reklamy internetowej i szukają dodatkowego narzędzia pozyskania klienta. OnetTeleboksy to także unikatowa na rynku propozycja dla reklamodawców, którzy nie posiadają własnej strony WWW, a chcieliby pozyskać klientów w internecie - mówi Monika Bartołd-Bluszko, Marketing Manager, Biuro Reklamy Onet.pl.
Aktualizacja: 18 stycznia 2007 13:13
Teleboksy - tak będzie się nazywała nowa oferta reklamowa Onetu w modelu Pay Per Call. Od 10 stycznia mogą ją testować wybrani reklamodawcy Onetu. Oficjalnie ma zostać wprowadzona na początku II kwartału 2007 r.

Reklamodawca może zdecydować czy wyświetlany będzie bezpłatny czy płatny numer telefonu. Sam wybiera również stawkę za minutę połączenia - im wyższa, tym częściej i wyżej w wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlona reklama.

Reklamodawca tworzy i modyfikuje reklamę samodzielnie, podobnie jak robi się to z linkami sponsorowanymi.

Wprowadzony zostanie wskaźnik New Client Throw Ratio czyli współczynnik skuteczności teleboksu - liczba internautów, którzy zadzwonili pod numer wyświetlany w teleboksie, w stosunku do liczby wyświetleń tego teleboksu.

System będzie zabezpieczony przed ewentualnym oszukiwaniem. Powtarzające się połączenia telefoniczne z tego samego numeru na numer telefoniczny reklamodawcy mają być blokowane.

Więcej: http://teleboksy.onet.pl/
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.