Serwisy tematyczne we wrześniu

Kolejny miesiąc z rzędu przedstawiamy najpopularniejsze w Polsce witryny w 12 kategoriach tematycznych. Wyniki pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius i są autoryzowane przez Radę Badania. Wrzesień przyniósł kilka niespodzianek. Nowością w kategorii Motoryzacja są serwisy motoryzacyjne portalu o2.pl, które znalazły się na wysokiej, piątej pozycji. Kategoria Budownictwo i Nieruchomości zyskała nowego lidera, serwisy Gazeta.pl. Jednak portal Agory, spadł już z pierwszego miejsca w kategorii Praca, palma pierwszeństwa powróciła do wortalu Pracuj.pl. We wrześniowych wynikach widać jak na dłoni, jak duże mogą być różnice popularności danego serwisu w zależności od miesiąca, przykładowo, serwis edukacyjny Ściąga.pl zyskał w stosunku do sierpnia aż 1,3 mln użytkowników.

W tym miesiącu nie obyło się bez tajemniczych witryn, które znalazły się na wysokich pozycjach. Dziewiąte miejsce w kategorii Kultura i Rozrywka to serwis ovh. org, który nie zawiera ani rozrywki, ani wiadomości kulturalnych. Z kolei na drugie miejsce rankingu Nowe Technologie trafił serwis toplista.pl, umożliwiający tworzenie rankingów stron internetowych.

Najpopularniejsze kategorie

Wyniki w tabeli są uporządkowane według liczby użytkowników. Najwięcej z nich korzysta z witryn w kategorii Kultura i Rozrywka. Także biorąc pod uwagę liczbę odsłon serwisy z tej kategorii są najpopularniejsze. Druga najpopularniejsza kategoria pod względem liczby odsłon to Społeczności, a trzecia to Informacje, Publicystyka, Media.

Kilknij aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKilknij aby powiększyć

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

Serwisy informacyjne portalu Gazeta.pl wyprzedziły Interię i powróciły na trzecią pozycję, z której spadły w czerwcu bieżącego roku. Interia.pl straciła w swoich sekcjach informacyjnych w stosunku do sierpnia 213 tys. użytkowników (real users) oraz 1,48 pkt procentowego zasięgu. Tymczasem Gazeta.pl zyskała 52 tys. użytkowników.

Mniej użytkowników serwisów informacyjnych niż w poprzednim miesiącu miały także portale Onet.pl (42 tys.) oraz WP (241 tys.). Najwięcej, 111 tys. użytkowników, zyskały serwisy informacyjne portalu o2.pl, cieszy się on także największym wzrostem zasięgu spośród portali, o 0,96 pkt procentowego. Z rankingu wypadły serwisy informacyjne portalu Gery.pl.

Nowością w kategorii jest serwis z mapami Google, który odwiedziło we wrześniu 336 tys. użytkowników i miał zasięg 2,67%.



Kategoria Kultura i Rozrywka

Pierwsze sześć miejsc pozostaje bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca, zwiększyły się zasięgi i liczba użytkowników pięciu serwisów rozrywkowych. Wyjątkiem są serwisy Interia.pl, które straciły w stosunku do sierpnia 79 tys. użytkowników.

Na dziewiątym miejscu pojawiła się witryna ovh.org, jednak po wpisaniu tego adresu do przeglądarki można trafić na strony... firmy hostingowej.

Pnie się w górę serwis fotosik.pl, w maju nie było go w zestawieniu, w czerwcu miał 7% zasięgu i 891 tys. użytkowników. W tym miesiącu wskoczył na 10, z 11 pozycję, z liczbą 1 mln 200 tys. użytkowników i zasięgiem na poziomie 9,55%.

Z 17 w sierpniu, na 14 we wrześniu awansował serwis Google Video.



Kategoria Motoryzacja

Nowością zestawienia są serwisy motoryzacyjne portalu o2.pl, które od razu znalazły się na piątej pozycji, z 642 tys. użytkowników. Portal uruchomił na początku września witrynę autokrata.pl.

Serwisy motoryzacyjne Gratka.pl zostały zgrupowane i wskoczyły na trzecie miejsce wyprzedzając Onet.pl.

Dużo straciły serwisy dotyczące motoryzacji portalu Gazeta.pl. W stosunku do sierpnia miały 143 tys. użytkowników mniej i zasięg niższy o 1,1 pkt procentowego.



Kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Nie nastąpiły zmiany w pierwszej szóstce zestawienia. W porównaniu do ubiegłego miesiąca zmniejszył się dystans między wortalem Money.pl, który stracił 1,08 pkt procentowego zasięgu a serwisem Bankier.pl,. który zyskał 0,65 pkt procentowego.



Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

Po raz pierwszy liderem tej kategorii został portal Gazeta.pl, który uruchomił we wrześniu nowy serwis "Dom". Patrząc na małe różnice w liczbie użytkowników i zasięgu w pierwszej trójce wszystko może się zmienić. Największe różnice widoczne są w liczbie odsłon, których zdecydowanie najmniej ma Murator.

Na dziewiątą pozycję, z 12 w lipcu i sierpniu, awansował serwis ogłoszeniowy szybko.pl, który zyskał w stosunku do sierpnia 16,7 tys. użytkowników.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.