bmp AG inwestuje w spółkę od targetowania

Firma bmp AG nabyła 17,5% akcji berlińskiej spółki nugg.ad AG, która zajmuje się technologiami tzw. targetowania, dzięki którym na stronach internetowych można w czasie rzeczywistym wyświetlać reklamę dopasowaną do potrzeb i profilu konkretnego użytkownika strony.

nugg.ad AG, spółka mediowa, która została założona w maju 2006 roku, otrzyma od bmp AG oraz spółki IBB Beteiligungsgesellschaft mbH kapitał w celu wsparcia wzrostu oraz skutecznego wejścia na rynek. Większościowymi akcjonariuszami pozostaną założyciele spółki: Frank Wagner, Stephan Noller oraz Andreas Weigend, profesor Uniwersytetu Stanford.

Partnerem inwestycyjnym jest fundusz venture capital zarządzany przez spółkę IBB Beteiligungsgesellschaft mbH z Berlina.

nugg.ad zajmuje się technologiami tak zwanego targetowania, dzięki którym na stronach internetowych można w czasie rzeczywistym wyświetlać reklamę dopasowaną do konkretnego użytkownika strony.

nugg.ad łączy w tym celu ankietowe badania rynku z techniczną analizą zachowania użytkowników. Wynikiem tego jest Predictive Targeting, czyli targetowanie predykcyjne, skutkujące w wymiernym zwiększeniu oglądalności oraz akceptacji kampanii mediowych. Oferta ta spotyka się ze szczególnym zainteresowaniem firm z branży dóbr konsumpcyjnych.

Jako pierwszych klientów, dziesięcioosobowy zespół założycielski z Berlina pozyskał spółki United Internet oraz TNS Infratest.

W Niemczech przychody wiodących firm zajmujących się reklamą internetową z samej sprzedaży reklamy graficznej wzrosły w pierwszych trzech kwartałach 2006 roku o 58%. Choć internet w Niemczech ma już 12% udział w całości użytkowania mediów, to jedynie 5% budżetów jest wydanych online (wg. danych OVK).