Merlin: reklama wizerunkowa za 3,5 mln zł

Sklep internetowy Merlin.pl rozpoczął kampanię reklamową, która tylko do końca tego roku pochłonie łącznie ponad 3,5 mln zł. Jej celem jest wzmocnienie wizerunku sklepu, co w efekcie ma przynieść wzrost przychodów do 140 mln zł w 2008 roku.

Sklep internetowy Merlin.pl rozpoczął kampanię reklamową, która tylko do końca tego roku pochłonie łącznie ponad 3,5 mln zł.

To kolejna duża kampania wizerunkowa polskiej spółki internetowej, a pierwsza sklepu internetowego. Tak szeroko zakrojone działania promocyjne spółek internetowych zaczęły być widoczne rok temu, gdy z kampanią ruszyło Allegro, a zaraz potem Interia.pl. Więcej w tekście "Stare media promują nowe".

W 2006 roku Merlin planuje osiągnąć przychody wysokości 60-65 mln zł, a w następnych latach mają one przekroczyć 100 mln zł w 2007 i 140 mln w 2008 roku.

- Merlin.pl ma silną pozycję wśród starszych użytkowników internetu, co w tej branży oznacza już 30-latków - mówi Piotr Wtulich, członek zarządu Merlina ds. marketingu. - Kampania wizerunkowa ma pomóc przyciągnąć do Merlina również młodszych internautów, dla których istotne są także emocjonalne elementy wizerunku firmy. Dlatego w kampanii wykorzystujemy grę słów, stawiamy na wyobraźnię, inteligencję, poczucie humoru.

Spółka dostrzega już pierwsze efekty kampanii. 11 listopada padł rekord wejść na witrynę www.merlin.pl. Jednego dnia odwiedziło ją ponad 230 tys. użytkowników. Średnio jednocześnie przebywa w Merlinie 3,5 - 4 tys. klientów, podczas gdy przed kampanią było to ok. 2 tys.

Wtulich komentuje - Kampania została zauważona, jest dobrze odbierana, a przytoczone dane to potwierdzają. Na nasz konkurs, w którym zachęcamy internautów do tworzenia własnych haseł reklamowych przy wykorzystaniu znanych tytułów, nadchodzi codziennie po kilka tysięcy propozycji.

Jesienna kampania reklamowa Merlina koncentrowała się dotąd na budowaniu wizerunku marki, teraz skupi się na zachęcaniu do przedświątecznych zakupów. Głównymi mediami reklamowymi całej kampanii są stacje telewizyjne: TVN i Polsat oraz stacje tematyczne. Reklamom telewizyjnym towarzyszy kampania w prasie opiniotwórczej: Gazecie Wyborczej, Polityce, Newsweeku i Przekroju. Tablice reklamowe są widoczne na przystankach i w warszawskim metrze. W sumie pojawią się na ponad 350 nośnikach. W internecie reklamy są obecne w miejscach najczęściej odwiedzanych przez Internautów: Onecie, Wirtualnej Polsce, Interii i na witrynach tematycznych.

Merlin.pl obecnie oferuje ponad 250 tys. produktów. Jego rywal- Empik.com - ponad 2 mln.

Więcej:

Empik.com chce wyprzedzić Merlina

Empik.com liczy na długi ogon

Dwa miliony zamówień na Merlin.pl