Multimedia przyciągają młodych internautów

Serwisy wideo działają jak magnes na młodych internautów. Prawie połowa użytkowników Sieci w wieku 15-25 lat odwiedza tego typu strony. Ponad 50% z nich zagląda na nie kilka razy w tygodniu. 20% odwiedzających witryny z materiałami audio i wideo deklaruje, że zamieszcza na nich własne treści.

Serwisy z treściami audio/wideo odwiedza 48% internautów w wieku 15-25 lat, wynika z ostatniego komunikatu firmy Gemius.

Najczęściej odwiedzają oni sekcje wideo na portalach (62%) oraz serwis Google Video (60%). Co drugi z badanych zadeklarował, że wchodzi na YouTube, a 42%, że zagląda na Smog.pl.

Z opublikowanego komunikatu nie wynika jaką popularnością cieszą się serwisy audio/wideo wśród innych grup wiekowych. Szczegółowe wyniki badania dostępne są w płatnym raporcie "Korzystanie z narzędzi Web 2.0 oraz charakterystyka jego użytkowników".

Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video? Źródło: Gemius SA.Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video? Źródło: Gemius SA.

W okresie od marca do sierpnia 2006 olbrzymi wzrost popularności zanotował serwis YouTube.

Liczba użytkowników (real users) serwisów Google Video i YouTube.com dla okresu marzec – sierpień 2006 r. wg badania Megapanel PBI/GemiusLiczba użytkowników (real users) serwisów Google Video i YouTube.com dla okresu marzec – sierpień 2006 r. wg badania Megapanel PBI/Gemius

Wynika są częścią raportu przygotowanego przez Gemius SA dla firmy Yoof. Badanie ilościowe przeprowadzono na grupie 3653 internautów w wieku 15 - 25 lat.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.