Multimedia przyciągają młodych internautów
- Piotr Zalewski,
- 13.11.2006, godz. 11:35
Serwisy wideo działają jak magnes na młodych internautów. Prawie połowa użytkowników Sieci w wieku 15-25 lat odwiedza tego typu strony. Ponad 50% z nich zagląda na nie kilka razy w tygodniu. 20% odwiedzających witryny z materiałami audio i wideo deklaruje, że zamieszcza na nich własne treści.
Serwisy z treściami audio/wideo odwiedza 48% internautów w wieku 15-25 lat, wynika z ostatniego komunikatu firmy Gemius.
Najczęściej odwiedzają oni sekcje wideo na portalach (62%) oraz serwis Google Video (60%). Co drugi z badanych zadeklarował, że wchodzi na YouTube, a 42%, że zagląda na Smog.pl.
Z opublikowanego komunikatu nie wynika jaką popularnością cieszą się serwisy audio/wideo wśród innych grup wiekowych. Szczegółowe wyniki badania dostępne są w płatnym raporcie "Korzystanie z narzędzi Web 2.0 oraz charakterystyka jego użytkowników".
W okresie od marca do sierpnia 2006 olbrzymi wzrost popularności zanotował serwis YouTube.
Wynika są częścią raportu przygotowanego przez Gemius SA dla firmy Yoof. Badanie ilościowe przeprowadzono na grupie 3653 internautów w wieku 15 - 25 lat.