Google chce by Twoje dane były naprawdę Twoje

Google chce, aby użytkownicy jego usług, takich jak edytor tekstu czy poczta, mogli w łatwy i bezproblemowy sposób przenieść swoje dane do konkurencyjnych serwisów.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
- Ułatwienie użytkownikom odejścia od produktów, z których są niezadowoleni, potwierdza, że Google to firma szczera i postępuje zgodnie ze swoimi zasadami. Konkurenci Google również powinni wprowadzić możliwość pełnego przenoszenia danych do innych serwisów - powiedział Eric Schmidt, CEO Google na konferencji Web 2.0 w San Francisco.

- Jeśli spojrzy się na to, jak zachowywały się duże firmy informatyczne w przeszłości, można zobaczyć, że dążyły one do zabezpieczenia swoich praktyk biznesowych i monopolu, nie myślały natomiast o zapewnieniu swoim klientom możliwości wyboru - mówił Schmidt. - Im więcej możemy zrobić, by ułatwić naszym użytkownikom przenoszenie danych między serwisami i tym samym możliwość rezygnacji z naszych usług, jeśli byliby niezadowoleni, tym lepiej.

Schmidt złożył taką deklarację na konferencji Web 2.0 w San Francisco, gdy wypowiadał się na temat wyższości oprogramowania w modelu usługowym, jakie oferuje Google, nad modelem opartym na oprogramowaniu pudełkowym, które sprzedaje największy konkurent Google, Microsoft.

Schmidt powiedział, że już od 20 lat wierzył w wyższość modelu usługowego, lecz dopiero od niedawna architektura systemów i sieci jest na tyle rozwinięta, że umożliwia użytkownikom wygodne korzystanie z aplikacji online.

Google intensywnie rozwija oprogramowanie online, takie jak edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny czy kalendarz. Ostatnio Google zakupił JotSpot Inc., małą firmę zajmującą się oprogramowaniem wiki.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.