Netmedia na parkiecie

Na warszawskiej giełdzie 3 listopada udanie zadebiutowała kolejna spółka z branży internetowej. Na otwarciu akcje Netmedii wzrosły o 70% wobec ceny emisyjnej wynoszącej 5 zł.

Podczas zapisów na akcje spółki redukcje sięgnęły blisko 98,5%. Netmedia w ramach oferty publicznej zaoferowała 1 mln akcji - w tym 200 tys. w transzy dla inwestorów indywidualnych i 800 tys. dla dużych inwestorów. Pozyskane 5 mln zł zostanie przeznaczone na rozwój wszystkich trzech podstawowych obszarów działalności: obsługa rynku nieruchomości (m.in. rozwiązania MLS), pośrednictwo w sprzedaży usług turystycznych (rezerwacje hotelowe) oraz pośrednictwo sprzedaży produktów finansowych.

Netmedia to 25 debiut na GPW w tym roku. W listopadzie na giełdę wejdzie także operator telewizji kablowej - Multimedia Polska. Dostawca usług tripleplay chce pozyskać z GPW ponad 300 mln zł. Pieniądze przeznaczy na przejęcia, spłatę zadłużenia i przede wszystkim na wprowadzenie telewizji cyfrowej. Spółka szacuje że sama inwestycja w dekodery cyfrowe wyniesie ok. 60 - 70 mln zł.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.