Google koncentruje się na wyszukiwaniu

"70-20-10" słynna zasada Google wprowadzona przez Ericha Schmidta, wedle której 70% czasu firma spędza na swoim głównym biznesie, 20% na powiązanych projektach i 10% na nowych rozwiązaniach, ma odejść do lamusa. Google powinno przestać się "rozdrabniać" i skupić na jednym produkcie - wyszukiwarce.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Jak dowiedział się Time, Google do prac nad mechanizmami wyszukiwawczymi zatrudnił rekordową liczbę inżynierów. Kalifornijska firma planuje wprowadzić nowe produkty oparte na wyszukiwaniu. Jednym z nich będzie narzędzie, którego użytkownik będzie mógł zadecydować jakie dokładnie serwisy chce przeszukiwać. Nie wiadomo czy będzie to rozwiązanie oparte na Google Co-op.

- Użytkownicy nie zapamiętają ponad pięćdziesięciu naszych produktów. Zapamiętają trzy czy pięć. Potrzebujemy więcej funkcjonalności, ale w mniejszej liczbie produktów - mówi w wypowiedzi dla Time Melissa Mayer, zajmująca się produktami wyszukiwawczymi w Google.

Jak donoszą analitycy, chociaż wskaźnik rentowności aktywów Google jest nadal jednym z najwyższych w branży i w II kwartale 2006 wynosił 7,6%, było to jednak znacznie mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, kiedy osiągnął on 11,8%.

Google staje też w obliczu coraz większej konkurencji ze strony MSN, Yahoo i tysięcy małych startupów. - Ludziom mydli się oczy, że wyszukiwarka nie może być ani trochę lepsza niż Google - żalił się Time Jim Lanzone, CEO Ask.com, która niedawno przeprojektował swoją stronę startową. W nowej odsłonie została także zaprezentowana wyszukiwarka a9.com, należąca do Amazon.

Źródło: Time (witryna w języku angielskim)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.