ARBOmedia i Interia.pl razem

W efekcie współpracy portalu Interia.pl z siecią reklamową ARBOmedia powstał nowy system reklamy kontekstowej.

Jak nam powiedział Grzegorz Sułkowski z ARBOmedia, rozmowy o stworzeniu wspólnego systemu rozpoczęły się we wrześniu ubiegłego roku z inicjatywy sieci.

Uruchomiony przez Interia.pl i ARBOmedia system - na razie w wersji beta - pozwala na wyświetlanie kampanii zarówno w portalu, jak i na stronach internetowych sieci reklamowej ARBOmedia, dzięki czemu reklama dociera do około 90 proc. polskich internautów.

ARBOmedia obsługuje około 250 witryn o różnorodnej tematyce, z wyłączeniem większości serwisów biznesowych, które ostatnio znalazły się w ofercie nowej sieci tematycznej o nazwie BizOn Media. W zasięgu sieci ARBOmedia jest około 10,2 mln osób. Z Interii korzysta około 6,5 mln użytkowników. Ze względu na współoglądalność serwisów, zasięg wspólnego produktu wynieść może około 11,6 mln użytkowników.

Po osłabieniu Ad.netu w nowym roku - w związku z tworzonym przez Gadu-Gadu własnym działem reklamy - w rankingu zasięgowym biur sprzedaży nowy produkt ARBOmedia i Interii może awansować na pierwsze miejsce.

Nowy system gwarantuje reklamodawcy możliwość emisji kampanii w odpowiednim kontekście, nawiązującym do promowanego produktu czy usługi. Oprócz opcji określania formatów wyświetlania reklamy i ustalania emisji w wybranych rejonach Polski, reklamodawca może zadecydować o ilości wyświetleń reklamy pojedynczemu użytkownikowi w wybranym czasie lub skorzystać z opcji wyboru dni tygodnia i godzin wyświetlania się reklamy.

W związku z uruchomieniem nowego systemu nie jest planowane stworzenie nowego wspólnego biura sprzedaży. - Sprzedaż reklam ma generalnie miejsce poprzez system, ale będzie też prowadzona przez warszawskie biuro sprzedaży reklamy INTERIA.PL - wyjaśnił nam Mariusz Kuziak.

Użytkownik systemu płaci wyłącznie za przekierowania na jego stronę. Ma możliwość emisji reklamy w formie boksów reklamowych lub jako link w tekście. Jeśli wybierze wariant linku, za każdym razem, gdy internauta najedzie kursorem na zaznaczone słowo, wyświetli mu się reklama w formie boksu, tematycznie powiązana z oznaczonym słowem.

- Z powodzeniem będziemy mogli konkurować z pozostałymi systemami obecnymi w Polsce - zapowiada Grzegorz Sułkowski, kierownik projektu z ARBOmedia Polska.

Nowy system bazuje na rozwiązaniu stworzonym przez czeską firmę InternetBillboard umożliwiającym prezentację reklamy na stronach internetowych i z powodzeniem stosowanym m.in. w Czechach, Słowacji, Rumunii, Turcji, Niemczech, Włoszech i na Ukrainie. Wykorzystuje on także mechanizmy serwisu Boksy Interia.pl, oferującego reklamę w wyszukiwarkach i adserwera BBMedia.