Serwisy tematyczne w lipcu

Najpopularniejszą kategorią wśród internautów jest "Kultura i rozrywka". Na serwisy o tej tematyce zagląda ponad 97% internautów. Średnio na jednego użytkownika przypadło w lipcu 221 odsłon. Kultura i rozrywka jest też jedną z dwóch kategorii serwisów tematycznych, gdzie internauci pozostają najdłużej. Jeden użytkownik spędził na serwisach poświęconych kulturze i rozrywce średnio trzy i pół godziny. Drugą najpopularniejszą kategorią są "Informacje, publicystyka, media", gdzie trafia prawie 74% internautów, poświęcając tym treściom około godziny miesięcznie. Zaskakujący może być fakt, że już na trzecim miejscu pośród najpopularniejszych kategorii odnajdziemy "Nowe technologie".

Z ponad 12,5 miliona osób, które w Polsce korzystały w lipcu z internetu, aż 12,27 mln odwiedziło serwisy poświęcone kulturze i rozrywce. Prawie trzech na czterech internautów korzystało w internecie z serwisów informacyjnych. "Nowe technologie" - dość szeroko zdefiniowane przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius - jest trzecią najpopularniejszą wśród internautów kategorią. Witryny takie odwiedziło prawie 9 mln użytkowników, spędzając na nich średnio 37 minut każdy.

Kategoria "Społeczności" jest jednak liderem ze względu na średni czas przypadający na użytkownika, choć trzeba przyznać, że prowadzi z witrynami rozrywkowymi zaledwie o niecałą minute. Na serwisach społecznościowych internauci spędzali średnio 3 godziny, 29 minut i 52 sekundy każdy, podczas gdy na serwisach z kategorii "Kultura i rozrywka" równo 3 godziny i 29 minut.

Serwisy społecznościowe są też silne ze względu na liczbę odsłon. Przypadło im łącznie 1,58 mld. Więcej odsłon miały tylko witryny z kategorii "Kultura i rozrywka", które odnotowały ich 2,7 mld łącznie. Jeśli weźmiemy jednak pod uwagę średnią liczbę odsłon przypadającą na jednego użytkownika, to okaże się, że różnica jest niewielka. Społecznościowym serwisom przypada ich średnio 213,4, podczas gdy "Kulturze i rozrywce 221.

Wśród 12 kategorii wyraźnie najmniej użytkowników mają kategorie "Budownictwo i nieruchomości" oraz "Praca". W lipcu jakikolwiek serwis z tych dwóch kategorii odwiedził zaledwie co piąty internauta.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

W lipcu nieznacznie zmalał zasięg serwisów informacyjnych Onetu oraz Interii w porównaniu do wyników czerwcowych. Delikatnie wzrosła natomiast liczba użytkowników serwisów informacyjnych Wirtualnej Polski i Gazeta.pl.

W czerwcu Interia wyprzedziła w omawianej kategorii Gazeta.pl. Różnica zasięgów między portalami jest nieznaczna. Interesująca może być obserwacja ruchów obu graczy w kolejnych miesiącach.

Wciąż bardzo dobre pozycje zajmują serwisy tradycyjnych mediów: TVP, Polskiego Radia, RMF FM, Rzeczpospolitej, BBC, tygodnika Wprost, RadiaZet i Super Expressu. Jeśli doliczymy do tej listy portal Gazeta.pl, który obok treści agencyjnych prezentuje zawartość Gazety Wyborczej, okaże się, że w pierwszej dwudziestce w kategorii Informacje, publicystyka, media, tradycyjnym wydawcom przysługuje połowa miejsc.



Kategoria Kultura i Rozrywka

Pierwsze pięć miejsce pozostało bez zmian. Na szóste miejscu awansował imageshack.us, spychając Maxiora na siódme miejsce. Z 12 na 18 miejsce spadł Patrz.pl. Z 20 na 14 miejsce awansował iLove. W rankingu TOP 20 w lipcu zabrakło miniclip.com, pojawiła się natomiast witryna napisy.org. Zestawienie zamyka obecnie serwis Single.pl.



Kategoria Motoryzacja

Liderem jest tradycyjnie otoMoto, jednak już na drugim miejscu nastąpiła zmiana: serwisy motoryzacyjne Onetu wyprzedziła analogiczna sekcja portalu Interia.

Z zestawienia wypadła witryna moto.money.pl, pojawiła się zaś admoto.



Kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Pierwsza szóstka najpopularniejszych witryn w kategorii Biznes, finanse, prawo ani drgnęła. Dystans między zasięgiem Money.pl a Bankiera zwiększył się, na korzyść Money. Bankierowi ubyło 136 tys., Money.pl przybyło zaś 8 tys. użytkowników.

Do 12 miejsca zmiany też są niewielkie, bo polegają na zamianie miejsce między bliskimi sąsiadami z czerwca. Nowością w zestawieniu jest obecność serwisu expander.pl oraz nf.pl, czyli nowoczesnej firmy, która ostatnio była w zestawieniu w maju br.



Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

Lipiec przyniósł zmianę na pozycji lidera, czego można było już oczekiwać patrząc jak zbliżają się wyniki zasięgowe Muratora i Gratki. Poza zmianą na szczycie pierwsza dziesiątka witryn z kategorii "Budownictwo i nieruchomości" pozostała bez zmian.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.