100 000 w OnetKonekt

Od początku października br. z numeru stacjonarnego oferowanego przez Onet.pl we współpracy z Energis Polska skorzystało 100 tys. użytkowników, z których każdy logował się średnio 19 razy.

Z niezależnego, wobec dominującego operatora stacjonarnego, numeru dostępowego skorzystało już ponad 100 tys. użytkowników, generując niemal 1,9 mln sesji modemowych. Rosnące zainteresowanie korzystaniem z numeru 020 95 80 spowodowane jest z pewnością ostrą kampanią reklamową, promującą usługę ale także faktem iż rynek oczekiwał na alternatywny wobec TP SA, ogólnopolski modemowy dostęp do Internetu.

Według różnych źródeł w naszym kraju jest 5,5–6,5 mln internautów; ok. 2,3 mln z nich korzysta z połączeń modemowych, wydzwaniając ok. 7 mld minut rocznie. Onet.pl i Energis szacują, że rynek połączeń typu dial-up wart jest w roku 2002 ok. 500 mln zł.

Pozyskanie, przez okres niespełna dwóch miesięcy funkcjonowania usługi OnetKonekt, 100 tys. użytkowników można uznać za prognostyk sukcesu. Plany związane z jej wprowadzeniem zakładały bowiem, że numer dostępowy 020 95 80 w ciągu pierwszych sześciu miesięcy działania skupi 10–15% rynku połączeń modemowych w Polsce. Z doświadczeń innych krajów wynika, że wirtualni dostawcy usług byli w stanie pozyskać od 8 do 40% rynku połączeń dial-up.