Zapoznaj się ze szczegółami konferencji Social Media Standard 2012 BIZNES
Social media standard 2012 Biznes – relacja z konferencji
Podczas prelekcji poruszane były najważniejsze tematy branży social media. Celem konferencji było zaprezentowanie biznesowej użyteczności mediów społecznościowych, co udało się zrealizować bez zarzutu.
Pierwszego dnia konferencji zaprezentowany został raport Social media w biznesie, który swoją treścią uzupełniał prelekcje konferencyjne. Jest to jednak odrębna publikacja zawierająca analizy i ekskluzywną zawartość, która stanowi wartość także dla osób, które nie pojawiły się na konferencji i nie mają na co dzień styczności z mediami społecznościowymi. Artykuły do raportu napisali zarówno prelegenci jak i zewnętrzni eksperci.
Prelekcje, aby zachować spójność, zostały podzielone na szereg sesji. Pierwszą z nich było omówienie w ramach szeregu wykładów realiów eCommerce w mediach społecznościowych. Facebook został zaprezentowany jakie miejsce, gdzie można znaleźć odbiorców (Łukasz Kępiński z K2 Search) oraz sposób na spięcie wszystkich kanałów dystrybucji w jeden pakiet, który może zostać wykorzystany do skuteczniejszego trafienia do wszystkich klientów (co udowodnili Wojciech Sokół i Marek Zioło z Prosto.pl). Prezentacje nie były zawieszone w próżni – każda teza była poparta przykładem.
Stwierdzenie, że Facebook nie sprzedaje towarzyszyło konferencji także w rozmowach kuluarowych. Łukasz Misiukanis, powołując się na przykłady Złotych Wyprzedaży oraz Smyka pokazał, że nieskuteczność mediów społecznościowych jako kanału napędzającego właśnie sprzedaż bezpośrednią, a nie tylko reklamy, jest mitem.
Zalety Facebooka jako narzędzia reklamowego zaprezentował pracownik ikonicznego portalu social mediowego Marcin Bruś.
Po obiedzie odbyły się rozłączone sesje poświęcone biznesowi oraz generalnemu budowaniu hype w social media.
Na sesji biznesowej Piotr Krawiec z agencji Praktycy zaprezentował jak się mierzy zwrot z inwestycji w social media a Michał Wolniak z agencji Heureka omówił dokładnie monetyzację w social media. Obaj prelegenci zgodzili się, że obecność w social media nie może być celem samym w sobie, lecz musi być uzasadniona biznesowo. Inaczej pieniądze tam zainwestowane są wyrzucane w błoto.
Drugi dzień konferencji rozpoczął się od równoległych paneli poświęconych mierzeniu mediów społecznościowych oraz praktyce marketingu w social media. W ramach drugiej z tych sesji omówiona została rola tematów tabu w mediach społecznościowych oraz w jaki sposób prowadzić komunikację odwołującą się do erotyki, by nie zostać zablokowanym przez portal.
Na sesji poświęconej rynkowi social media zaprezentowane zostały głównie metody osiągania lepszych wyników biznesowych. Sylwia Presley omówiła nawet najbardziej niespodziewane metody wykorzystania mediów społecznościowych. Yuri Drabent, na przykładzie absurdalnych fanpage'y Koty, które udają chleb i kościoły, które udają kury pokazał, gdzie tak naprawdę są użytkownicy i dlaczego marki nie mogą nawet marzyć o osiągnięciu takiego zaangażowania.
Konferencję zakończyły warsztaty Justyny Dzieduszyckiej-Jędrach poświęcone tworzeniu budżetów. Omówiła je także w ramach obszernego artykułu w raporcie Social media w biznesie
Tutaj zobacz galerię zdjęć.
Opis jednej z prelekcji konferencyjnych: "IRC oferuje badanie digital consumers"
Dzięki nowemu produktowi możliwe będzie dokładne poznanie internetowych zwyczajów konsumentów. Możliwe będzie wyłonienie liderów opinii i wykorzystanie ich w strategii. Badanie jest realizowane dzięki połączeniu tradycyjnych metod oraz rozwiązań opartych na Big Data. Czytaj więcej.
Program
kliknij tutaj
Prelegenci
kliknij tutaj
Rada programowa
kliknij tutaj
Lokalizacja
kliknij tutaj
Regulamin
© Copyright 2024 International Data Group Poland S.A.
00-131 Warszawa, ul. Grzybowska 2/44
tel. +48 22 3217800