Polskie top witryny - sprawdź, kto jest na prowadzeniu!

Branża internetowa ma coraz więcej powodów do zadowolenia - wzrasta liczba internautów w Polsce, zwiększa się ruch na witrynach, wzmaga się zainteresowanie e-reklamą. Z najnowszych, majowych badań gemiusAudience, prowadzonych przez firmę Gemius, wynika, że po kwietniowych spadkach oglądalności, witryny nadrobiły straty. W naszych comiesięcznych zestawieniach prezentujemy ranking serwisów internetowych o największej liczbie użytkowników (real users).

Branża internetowa ma coraz więcej powodów do zadowolenia - wzrasta liczba internautów w Polsce, zwiększa się ruch na witrynach, wzmaga się zainteresowanie e-reklamą. Z najnowszych, majowych badań gemiusAudience, prowadzonych przez firmę Gemius, wynika, że po kwietniowych spadkach oglądalności, witryny nadrobiły straty. W naszych comiesięcznych zestawieniach prezentujemy ranking serwisów internetowych o największej liczbie użytkowników (real users).

W maju było w Polsce ponad 7,5 mln internautów powyżej 15 roku życia (wg badania Net Track realizowanego przez SMG/KRC), co oznacza, że wtedy jedna czwarta Polaków korzystała z sieci. Jeżeli uwzględnimy również młodszych użytkowników (mających mniej niż 15 lat), to możemy zaryzykować stwierdzenie, że w naszym kraju mamy do czynienia z 10-11 mln armią internautów. Takie dane z pewnością mogą ucieszyć przedstawicieli e-branży. Radością napawają również wyniki majowego badania gemiusAudience (do przygotowania którego wykorzystywane jest badanie Interbus, realizowane przez TNS OBOP). Z najnowszej, udostępnionej niedawno edycji wynika, że udało się pokonać kwietniową złą passę. Spadki oglądalności zostały odrobione z nawiązką.

Kliknij, aby powiększyć

Wszystkie witryny, które wzięły udział w badaniu w maju br. odwiedziło 6,736 mln użytkowników (real users). To o 241 tys. więcej niż w kwietniu br. i o 411 tys. więcej w porównaniu z marcem br. Łącznie witryny wygenerowały 1,317 mld odsłon – co daje jednak gorszy wynik niż w kwietniu, ponieważ nastąpił spadek o ok. 150 mln odsłon. Lekko zmniejszyła się również średnia czasu spędzanego na witrynach – o 9 minut w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Średnio w maju internauci spędzili 4 godziny 51 minut na wszystkich badanych serwisach. Biorąc pod uwagę, że w badaniu gemiusAudience nie uczestniczą wszystkie polskie witryny (m.in. największe portale), warto dodać, że objęło ono swoim zasięgiem aż 86,73% polskich internautów.

Najlepsi w maju

W omawianym miesiącu największe wzrosty zanotowały serwisy związane z nauką i szkołą – Sciaga.pl oraz Sciagawa.pl przyciągnęły odpowiednio o 211 i 159 tys. więcej użytkowników (real users) w porównaniu z kwietniem br. Znaczący wzrost zainteresowania zaobserwować można również wśród aukcji internetowych – serwis Allegro.pl, od miesięcy trzymający palmę pierwszeństwa, pozyskał 182 tys. dodatkowych użytkowników (real users). Łącznie z serwisu skorzystało ponad 2,6 mln użytkowników (real users). Drugie miejsce w top 20 przypadło – też już tradycyjnie – portalowi o2.pl, z 2,129 mln użytkowników (real users), a trzecie – Ściądze.pl, która zanotowała 1,03 mln użytkowników (real users). Trzeba przyznać, że pierwsza dziewiątka internetowych podmiotów zachowała w maju swoje pozycje. O 100 tys. użytkowników (real users) powiększył swą widownię znajdujący się na czwartym miejscu serwis Blog.pl. Zbliżony wzrost zanotował Komputerswiat.pl (pozycja ósma w rankingu). Znacznie – bo o 88 tys. - powiększyła swoją widownię witryna IDG.pl, która w kwietniu pokonała stronę magazynu Komputer Świat. Gery.pl – które pozostało niezmiennie na 6 pozycji – nadrobiło stratę kwietniową: dwa miesiące temu serwis odzyskał 34 tys. użytkowników (real users). Niewiele zwiększyła się oglądalność rozkładu PKP (wciąż piąte miejsce w zestawieniu). Pierwszą dziesiątkę zamknęła Sciagawa.pl, która przeskoczyła aż 5 „oczek” w górę w rankingu.

Drugą dziesiątkę top 20 zainaugurował serwis Gry-Online.pl – spadek o jedno miejsce w zestawieniu. Dwunastą pozycję – tak jak miesiąc temu – zajęła witryna PC World, przy wzroście liczby użytkowników (real users) o 50 tys. W rankingu spadki zanotowały: serwis NaszeMiasto.pl (dwa „oczka” w dół), Panoramafirm.com.pl (jedno w dół) oraz Hoga.pl (także jedno w dół). Największą zmianę w rankingu zanotowała witryna FilmWeb.pl (z 19 pozycji na 16). O jedno miejsce przesunęło się Mp3.com.pl. Dwudziestkę witryn o największej liczbie użytkowników (real users) zamknął serwis Szkola.net, który okazał się być nowością w naszym zestawieniu.

Kliknij, aby powiększyć

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.