Top witryny w kwietniu

Kwiecień okazał się miesiącem, w którym oglądalność wielu witryn zmniejszyła się. We wszystkich prezentowanych przez nas kategoriach tematycznych nastąpił spadek ogólnej wartości wskaźnika ''liczba użytkowników (real users)''. W rankingach znalazły się jednak serwisy, które pomimo kwietniowego spadku zanotowały wzrost. Sprawdźcie, kto w najnowszych wynikach badania gemiusAudience, prowadzonego przez firmę Gemius, wyszedł na prowadzenie.

Kwiecień okazał się miesiącem, w którym oglądalność wielu witryn zmniejszyła się. We wszystkich prezentowanych przez nas kategoriach tematycznych nastąpił spadek ogólnej wartości wskaźnika 'liczba użytkowników (real users)'. W rankingach znalazły się jednak serwisy, które pomimo kwietniowego spadku zanotowały wzrost. Sprawdźcie, kto w najnowszych wynikach badania gemiusAudience, prowadzonego przez firmę Gemius, wyszedł na prowadzenie.

Witryny objęte badaniem w kwietniu odwiedziło łącznie ponad 6,495 mln internautów, czyli o ponad 170 tys. więcej niż w marcu i aż o 420 tys. więcej niż w lutym. Związane jest to z ogólną tendencją przyrostu liczby użytkowników internetu w naszym kraju oraz z powiększającym się gronem witryn, które chcą uczestniczyć w badaniu. Dodajmy gwoli ścisłości, że największe portale nie biorą udziału w pomiarze.

W kwietniu badane witryny wygenerowały łącznie ponad 1,46 mld odsłon (o 124 mln mniej niż w marcu). Swoim zasięgiem objęły 83,93% zasobów polskiego internetu. Średnio użytkownicy (real users) spędzili na nich 5 godzin 4 minuty (o 41 minut mniej niż w poprzednim miesiącu).

Pierwsze trzy miejsca w TOP 20 pozostały w kwietniu bez zmian. Na najwyższej pozycji znalazł się serwis aukcyjny Allegro.pl, powiększając widownię o 58 tys. (spadła za to liczba odsłon - o 95 mln w porównaniu z marcem, o 29 minut skrócił się również średni czas spędzany na witrynie). Drugie miejsce przypadło o2.pl - portalowi przybyło 100 tys. użytkowników (real users), wzrosła również liczba odsłon (o 20 mln). Trzecią pozycję utrzymała Sciaga.pl. Zamiany nastąpiły dopiero na czwartym miejscu, które przypadło serwisowi Blog.pl, awansującemu o jedno "oczko" wraz ze wzrostem liczby użytkowników (real users) o 37 tys. Z szóstej na piątą pozycję przeniosła się witryna z Rozkładem jazdy PKP (wzrost o 65 tys. użytkowników - real users). O dwa miejsca spadł serwis Gery.pl, którego widownia zmniejszyła się o 35 tys. Siódme miejsce (jedno "oczko" w górę) przypadło witrynie IDG.pl, która w stosunku do marca pozyskała ponad 46 tys. nowych użytkowników (real users). Zmianą w pierwszej dziesiątce jest jeszcze spadek oglądalności witryny magazynu KomputerSwiat (o 35 tys. real users), który stracił 7 pozycję. Na 9 miejscu znalazł się Chip (spadek liczby użytkowników - real users - o 13 tys.). Pierwszą dziesiątkę - tak jak miesiąc wcześniej - zamknął serwis Gry-online.pl.

Ranking w drugiej dziesiątce zaczął się od zmiany - serwis NaszeMiasto.pl z 12 miejsca w marcu przeniósł się na 11 miejsce w kwietniu. Kolejną pozycję zajął PC World (spadek o jedno "oczko" w porównaniu z marcem). Duży skok wykonała Hoga - dwa miejsca w górę, plasując się na 14 pozycji - wzrost liczby real users o 26 tys. Spadki zanotowały serwisy: Sciagawa.pl (z 14 na 15), Gratka.pl (z 15 na 16) oraz FilmWeb (z 17 na 19). O dwa miejsca w górę podniosła się Fotka.pl pomimo niewielkiego - bo o 4 tys. - spadku liczby użytkowników (real users). TOP 20 zamknął - tak jak w poprzednim miesiącu - serwis Mp3.com.pl

TOP 20 - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)Kliknij, aby powiększyćTOP 20 - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)

Walka o zasięg - gracze bez zmian

W naszym zestawieniu produktów zasięgowych oraz komunikatorów nie doszło w kwietniu do żadnych przetasowań. Wszystkie podmioty zachowały swoje pozycje. Na pierwszym miejscu znalazł się produkt sieci IDMnet - Max_Reach z liczbą ponad 4,78 mln użytkowników (real users), co stanowi wzrost aż o 333 tys. Tak znaczne powiększenie widowni zrzeszonych witryn może wiązać się z faktem, że nie wszystkie serwisy Max_Reach brały udział w badaniu przez cały marzec. Drugie miejsce przypadło produktowi GRPnet. Trzecią pozycję zajął Prv.pl, a czwartą Gadu Gadu (warto zaznaczyć, że o 56 minut zmniejszył się średni czas korzystania z tego komunikatora). Z kolei liczba użytkowników (real users) Sondy spadła aż o 148 tys., natomiast Bannermania zanotowała wzrost o 93tys. Na ostatnim miejscu znalazł się komunikator Tlen, zwiększając liczbę użytkowników (real users) o 46 tys., przy niewielkim spadku średniego czasu korzystania z aplikacji (o 3 min).

Ranking produktów zasięgowych i komunikatorówKliknij, aby powiększyćRanking produktów zasięgowych i komunikatorów

Biznesowe rotacje

Kategoria witryn biznesowych zanotowała najmniejszy spadek spośród wszystkich zestawianych kategorii (jedynie 15 tys. real users mniej). Łącznie witryny odwiedziło ponad 2 mln użytkowników (real users), spędzając na nich średnio 31 minut (o 4 minuty mniej niż w marcu). Liczba odsłon zmniejszyła się o 5 mln (łącznie było ich w kwietniu prawie 62 mln).

Pierwsze cztery pozycje w rankingu pozostały bez zmian: Panorama Firm, Gratka.pl, Money.pl oraz Trader. Warto zaznaczyć, że liczba real users Gratki zmniejszyła się o 26 tys., a z kolei Money.pl wzrosła o 15 tys. O jedną pozycję wyżej - przy niewielkim wzroście o 7 tys. użytkowników (real users) - przeniósł się Bankier.pl. Na piątym miejscu znalazł się Infor.pl, spadając w kwietniu o jedno "oczko". Spadek zanotował również serwis Pkt.pl (z 7 na 8 pozycję). O jedno miejsce w górę przeniósł się serwis Gazety Prawnej (wzrost o 64 tys. real users). Dziewiąta pozycja E-prawnika nie została naruszona. Po raz pierwszy w TOP 10 pojawił się magazyn Internet Standard, którego pozycja - dzięki powiększeniu liczby użytkowników o 39 tys. - wzrosła o 2 miejsca w porównaniu z marcem.

TOP 10 Biznes - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)Kliknij, aby powiększyćTOP 10 Biznes - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.