Co naprawdę jest w Portfelu?

Serwis Portfel.pl sprawia wrażenie wortalu finansowego podobnego do innych, mimo iż właściwie jest hurtownią danych.

Serwis Portfel.pl sprawia wrażenie wortalu finansowego podobnego do innych, mimo iż właściwie jest hurtownią danych.

Witryna ta powstała w ubiegłym roku. Prowadzi ją spółka 3W Internet Marketing. Redaktor naczelny serwisu Maciej Kowalczyk nie chciał udzielić informacji na temat finansowych parametrów przedsięwzięcia. Na pytanie o zainwestowane w nie pieniądze, odpowiedział: "Były z pewnością mniejsze niż w przypadku Expandera".

Zawartość witryny Portfel.pl dotyczy zagadnień ze wszystkich dziedzin finansów. Są tu informacje, analizy, zestawienia instytucji finansowych, prezentacja ich ofert. Ponadto pomoce w postaci słowników, poradników itp. Jak to często bywa w tego typu serwisach, tak i w tym przypadku zawartość może zainteresować zarówno specjalistów finansowych, przedsiębiorców, jak i amatorów.

Co również typowe, nie ma wyraźnie wydzielonych części. Witryna jest podzielona tylko tematycznie. Firma 3W Internet Marketing, prowadząc wydawałoby się popularny serwis finansowy, stawia sobie w istocie zupełnie inne cele.

Nie jest to w zamierzeniu przedsięwzięcie skierowane do masowego odbiorcy. "Chcemy być content providerem dla wszystkich zainteresowanych zgromadzonymi przez nas danymi" - mówi Maciej Kowalczyk. W kręgu potencjalnych klientów są portale horyzontalne, instytucje finansowe, a także serwisy ekonomiczne. Z jego usług korzysta Onet.pl, który czerpie stąd informacje dotyczące oferty ubezpieczeń, a niebawem planuje rozszerzyć współpracę o kolejne kategorie produktów finansowych. Partnerem serwisu jest również Getin.pl, w którym znajdują się dane pochodzące z witryny Portfel.pl. Firma 3W Internet Marketing podpisała również umowę z Panoramą Polską, która wkrótce, w nowo tworzonym serwisie biznesowym, zamieści dane z wortalu.

Portfel.pl jest w zasadzie przedsięwzięciem business-to-business. Internauci nie są głównym obiektem jego zainteresowań. Zdaniem Macieja Kowalczyka, usługi business-to-consumer wymagają ogromnych inwestycji, które często nie gwarantują satysfakcjonujących dochodów. Zawartość Portfel.pl, która może interesować przeciętnego użytkownika, jest także towarem na sprzedaż.

Witryna czerpie informacje z zewnątrz. Współpracuje z ponad 200 instytucjami finansowymi: bankami, funduszami inwestycyjnymi, towarzystwami ubezpieczeniowymi, biurami maklerskimi itp. Serwis nie korzysta z wiadomości agencyjnych, ponieważ ma aspirację sam stać się źródłem informacji finansowych. Portfel.pl nie ma (i nie zamierza zorganizować) zespołu dziennikarskiego. "Nie planujemy prowadzić działalności publicystycznej. To rola prasy branżowej, z którą nie chcemy konkurować Widzimy natomiast duże możliwości współpracy w zakresie dostarczania danych finansowych tego typu mediom" - wyjaśnia Maciej Kowalczyk. Twórcy wortalu nie chcą również, by stał się on internetowym serwisem informacyjnym.

Zawartość serwisu Portfel.pl w pewnym stopniu pokrywa się z zasobem, oferowanym na innej witrynie firmy 3W Internet Marketing. Wynika to z zależności między nimi i korzystania z podobnych źródeł informacji. Niemniej witryna www.3w.com.pl zajmuje się dziedziną szeroko pojętego marketingu finansowego i pod względem treści będzie się coraz bardziej oddalać od Portfela.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.